پمپئو بار دیگر خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران شد

وزیر خارجه آمریکا طی سخنانی بار دیگر از شورای امنیت خواست تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران تمدید شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا طی یک کنفرانس خبری در روز چهارشنبه بار دیگر خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران شد.

او ضمن اعلام این مطلب که تحریم‌های تسلیحاتی ایران در اکتبر سال جاری منقضی می‌شود، بار دیگر درخواست خود برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را تکرار کرد.

برخی از گزارش‌ها پیش از این از قصد پمپئو به بازگشت به برجام برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه کشورمان سخنانی را به میان آورده بودند.

پمپئو طی سخنان خود خطاب به شورای امنیت سازمان ملل  مدعی شد که اجازه نخواهد داد تحریم‌های فروش تسلیحات به ایران منقضی شود.

پمپئو همچنین مدعی شد که حتی اگر سایر کشورها آمریکا را در این‌ باره یاری نکنند، واشنگتن به تنهایی در این راستا اقداماتی را انجام خواهد داد.

وزیر خارجه آمریکا در رابطه با اخبار ضدونقیض درباره وضع سلامتی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هم گفت سیاست آمریکا در رابطه با کره شمالی صرف‌نظر از اینکه چه کسی در صدر قدرت قرار دارد، ثابت و یکسان است.

این در حالی است که ترامپ پیش از این و طی پیامی توئیتری برای کیم جونگ اون آرزوی سلامتی کرده بود.

پمپئو بار دیگر در رابطه با منشاء ویروس کرونا و شیوع آن، اتهاماتی را متوجه چین کرد و مدعی شد که پکن باید در این‌باره توضیح دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار