سفر خلیفه حفتر به یونان

فرمانده نیرو‌های شرق لیبی به آتن، پایتخت یونان سفر کرد.

سفر خلیفه حفتر به یونانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، خلیفه حفتر، فرمانده نیرو‌های شرق لیبی به آتن، پایتخت یونان سفر کرد.

خلیفه حفتر قرار است در این سفر با مقامات کشور یونان درباره جنگ داخلی لیبی و موضوعات مورد علاقه دو طرف گفتگو و رایزنی کند.

گفتنی است هفته گذشته ترکیه و روسیه پیشنهاد آتش‌بس را در لیبی مطرح کردند. فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی، و خلیفه حفتر به مسکو رفتند تا با مقامات دیپلمات و نظامی ترکیه و روسیه گفت‌وگویی داشته باشند. السراج و حفتر که دیدار مستقیمی نداشتند پیش‌نویس آتش‌بسی را که ترکیه و روسیه پیشنهاد داده بودند از روز یکشنبه (۱۲ ژانویه) آغاز شود، تنظیم کردند. السراج این پیش‌نویس را امضا کرد، اما حفتر زمان بیشتری را برای بررسی آن تقاضا و بدون آنکه آن را امضا کند مسکو را ترک کرد. السراج و حفتر هر دو به کنفرانس برلین دعوت شده‌اند، هرچند هنوز حضور هر یک آن‌ها به طور قطعی معلوم نیست.

نیرو‌های حفتر از ماه آوریل با هدف به تصرف درآوردن طرابلس، پایتخت لیبی و خارج کردن دولت وفاق ملی از این شهر به آن حمله و آن را محاصره کردند. از زمان سرنگونی معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ در لیبی دو قدرت پدید آمده است. دولت وفاق ملی که در طرابلس، پایتخت این کشور، مستقر است و از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته می‌شود و دیگری نیرو‌های خلیفه حفتر که در شرق این کشور مستقر هستند و از سوی عربستان، امارات و مصر حمایت می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار