پارلمان عربی خروج نیروهای ترکیه از لیبی را خواستار شد

پارلمان عربی در حمایت از نیروهای شرق لیبی، حضور نظامی ترکیه در این کشور را رد کرد و اقدام آنکارا را بر خلاف قوانین بین‌المللی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پارلمان عربی امروز چهارشنبه تصمیم ترکیه برای اعزام نیرو به لیبی را نقض آشکار حقوق بین الملل خواند و آن را در چارچوب پیچیده شدن بحران لیبی عنوان کرد.

شبکه العربیه بیانیه پارلمان عربی را نقل کرد که در آن با تصمیم پارلمان ترکیه که در تاریخ دوم ژانویه ۲۰۲۰ اتخاذ شده، مخالفت شده است. در مصوبه پارلمان ترکیه به رئیس جمهور این کشور اجازه اعزام نیرو‌های نظامی به کشور لیبی داده شده است.

پارلمان عربی با محکوم کردن این تصمیم، آن را نقض آشکار قانون بین الملل و مصوبات شورای امنیت در خصوص ممنوعیت صادرات سلاح به لیبی خوانده است.

در بیانیه پارلمان عربی همچنین آمده است: مداخله نظامی ترکیه در لیبی، اوضاع این کشور را پیچیده‌تر می‌کند و اختلاف را میان طرف‌های این کشور برانگیخته و به طولانی شدن درگیری‌ها و تضعیف تلاش‌ها برای صلح کمک می‌کند.

جانبداری کامل پارلمان عربی از «خلیفه حفتر» فرمانده شبه‌نظامیان شرق لیبی در حالی است که «دولت وفاق ملی لیبی» بر اساس توافق «الصخیرات» در ۱۷ دسامبر ۲۰۱۵ و تحت نظارت سازمان ملل تشکیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۵ دی ۱۳۹۸
ما هم داریم میایم لیبی
کشور خوبیه برای مهار اروپا
اگه اونجا حضور داشته باشیم به تنگه هم مسلط میشیم قدرتمون جهانی تر میشه
آخرین اخبار