آلمان: هدف ما از کنفرانس لیبی چیزی بیش از مذاکرات مسکو است

سخنگوی وزارت خارجه آلمان اعلام کرد هدف کشورش از کنفرانس برلین درباره لیبی، چیزی بالاتر از مذاکرات مسکوست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، سخنگوی وزارت خارجه آلمان هدف این کشور از کنفرانس برلین در خصوص لیبی را چیزی بالاتر از مذاکرات مسکو عنوان کرد.

سخنگوی این وزارتخانه تأکید کرد: ما هنوز قادر نیستیم فهرست دقیق شرکت کنندگان در این نشست را ارائه دهیم؛ اما پاسخ به درخواست‌ها مثبت است.

وی در ادامه افزود: آلمان بطور کلی از تمامی طرف‌ها می‌خواهد از نفوذ خود استفاده کرده تا به پیشبرد صلح کمک کنند.

دولت آلمان روز گذشته اعلام کرد «فائز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی و «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی از افرادی هستند که برای شرکت در کنفرانس برلین در خصوص لیبی دعوت شده اند.

آلمان روز سه شنبه رسما از میزبانی کنفرانسی بین المللی در خصوص حل بحران لیبی در برلین و تحت نظارت سازمان ملل متحد خبر داد. قرار است در این نشست ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز حضور داشته باشند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز در کنفرانس "گفت‌وگوی بین‌المللی رایسینا" در دهلی نو، پایتخت هند درباره بحران لیبی اعلام کرد: مذاکرات هیات‌های لیبیایی در مسکو آمادگی برای کنفرانس برلین در تاریخ ۱۹ ژانویه است.

لاوروف با اشاره به اینکه مذاکرات لیبی روز دوشنبه در مسکو برگزار شد، تصریح کرد: "به هیچ عنوان اشاره نکردیم که مذاکرات مذکور تمام مشکلات را حل خواهد کرد. مذاکرات لیبی در مسکو آمادگی برای کنفرانس برلین است."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار