ریابکوف: روسیه هیچ نگرانی در مورد آزمایش‌های اخیر موشکی کره شمالی ندارد

معاون وزیر خارجه روسیه درباره آزمایش موشکی کره شمالی و تصویب طرح استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا اظهار نظر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز جمعه در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی اعلام کرد مسکو هیچ دلیلی نمی‌بیند نگران آخرین آزمایش موشکی کره شمالی باشد، زیرا هیچ موشکی با برد بالاتر از حد متوسط شلیک نشده است، روسیه معتقد است که اقدامات پیونگ یانگ فقط با هدف تقویت ظرفیت دفاعی این کشور انجام شده است.

او گفت: «آن‌ها (کره شمالی) هر از گاهی آزمایش‌هایی را انجام می‌دهند. ما هیچ دلیلی برای نگرانی در مورد موشک‌های آزمایش شده اخیر نمی‌بینیم. این یک روند طبیعی برای تقویت ظرفیت دفاعی یک کشور است. موردی که مربوط به مسائل هسته‌ای یا موشک‌های برد متوسط با دامنه‌ای که بالاتر از حد متوسط باشد، مشاهده نشده است؛ بنابراین هیچ دلیلی برای بررسی این آزمایش‌ها وجود ندارد.»

آکادمی علوم دفاع ملی کره شمالی در ۱۴ دسامبر اعلام کرد این کشور یک آزمایش موشکی دیگر در سایت پرتاب ماهواره «سوهائی» انجام داده است. پیونگ یانگ در ۷ دسامبر نیز یک موشک دیگر از این سایت پرتاب کرده بود.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در بخشی دیگر اط اظهاراتش در واکنش به تصویب طرح استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت که این موضوع یک مسئله داخلی است و بر روابط واشنگتن با مسکو از جمله تمدید احتمالی پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت جدید) تأثیر ندارد.

او گفت: «بحث و گفتگو درباره استیضاح و رویه‌های مربوط به آن، منحصراً موضوع داخلی آمریکاست و به هیچ وجه به ما ارتباطی ندارد. ما به هر حال این موضوع را ارزیابی نمی‌کنیم و معتقدیم هیچ پیوندی وجود ندارد. هیچ ارتباطی بین موضوع کنترل تسلیحات و آنچه در مورد روند استیضاح رخ می‌دهد، وجود ندارد.»

معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک موسوم به «استارت»، سال ۱۹۹۱ منعقد و دسامبر ۲۰۰۹ منقضی شد. «باراک اوباما» و «دیمیتری مدودف»، روسای جمهوری وقت آمریکا و روسیه، پیمان جایگزین معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت نو) را ۸ آوریل ۲۰۱۰ در «پراگ» پایتخت جمهوری چک، امضا کردند. بر اساس پیمان جدید کاهش تسلیحات استراتژیک، که در همان سال ۲۰۱۰ به امضا رسیده و قرار است در فوریه ۲۰۲۱ منقضی شود، آمریکا و روسیه توافق کردند تعداد موشک‌های هسته‌ای استراتژیک را به نصف کاهش دهند و تعداد کلاهک‌های هسته‌ای استراتژیک مستقر را به ۱۵۵۰ محدود کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار