ژاپن: امیدوار به بررسی دقیق موضوع کره شمالی با سئول هستیم

در پی تشدید تنش‌ها با پیونگ یانگ، توکیو اعلام کرد آماده بررسی دقیق و جدی مسئله کره شمالی با مقامات سئول است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ژاپن ابراز روز دوشنبه ابراز امیدواری کرد توکیو و سئول بتوانند موضوع کره شمالی را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار دهند.

به دنبال تشدید تنش‌ها با کره شمالی بر سر آزمایش‌های موشکی اخیر این کشور، سخنگوی ارشد دولت ژاپن اعلام کرد توکیو امیدوار است تا مسئله کره شمالی را با دقت و جدیت بیشتری با کره جنوبی مورد بررسی قرار دهد.

استفان بیگن، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی که در کره جنوبی حضور دارد گفت واشنگتن علاقمند است تا تمامی موضوعات مورد علاقه دو طرف را به بحث بگذارد و آماده از سرگیری مذاکرات دو جانبه با پیونگ یانگ است.

این در حالی است که در پی افزایش فشار‌های پیونگ یانگ بر واشنگتن در خصوص مهلت از سرگیری مذاکرات هسته‌ای، استفان بیگن روز یکشنبه وارد کره جنوبی شد.

سفر نماینده ویژه دولت آمریکا به سئول در حالی صورت گرفت که روز شنبه کره شمالی از انجام یک آزمایش موشکی حیاتی دیگر در سایت پرتاب موشکی خود خبر داد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی روز شنبه اعلام کرد این کشور یک آزمایش بسیار مهم دیگر در سایت سوهائه انجام داد. کیم جونگ اون، رئیس کره شمالی، به‌تازگی طی بیانی هشدار آمیز خطاب به آمریکایی‌ها هشدار داد تنها تا پایان سال میلادی جاری، فرصت دارند تا وضع مذاکرات را مشخص کنند. کیم جونگ اون همچنین این را هم گفت که در صورت عدم اعطای امتیاز به پیونگ یانگ، کره شمالی مسیر جدید نامشخصی را در پیش خواهد گرفت.

پیش از این هم سفیر کره شمالی در سازمان ملل تاکید کرده بود وقت‌کشی در فرآیند مذاکرات ترفندی است که برای ترامپ مصرف داخلی دارد و اینکه طولانی شدن مذاکرات برای کره‌شمالی معنایی ندارد. او همچنین این را هم گفته بود که موضوع خلع سلاح هسته‌ای به صورت کامل از میز مذاکرات خارج شده و پیونگ‌یانگ حاضر نیست در این رابطه از سوی آمریکایی‌ها صحبتی بشنود.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار