کره جنوبی خواستار تداوم مذاکرات آمریکا با کره شمالی شد

رئیس‌جمهور کره جنوبی در دیدار با نماینده آمریکا در امور کره شمالی، خواستار تداوم مذاکرات شده و اعلام کرد باید تلاش‌ها جهت پیشبرد فرایند صلح در شبه جزیره کره ادامه یابد.

پرچم کره شمالی و جنوبیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مون جائه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی در دیدار با استفان بیگن، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور کره شمالی، خواستار تداوم مسیر دیپلماسی با پیونگ‌یانگ شده و گفت با وجود اقدامات اخیر کره شمالی، باید تلاش‌ها جهت پیشبرد فرایند صلح در شبه جزیره کره ادامه یابد.

رئیس‌جمهور کره جنوبی همچنین با قدردانی از تلاش‌های بیگن در راستای مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره و استقرار صلح دائمی در این منطقه، از او خواست به‌صورت دائم برای پیشبرد فرایند صلح تلاش کند.

نماینده ویژه دولت آمریکا نیز اعلام کرد: «تغییری در تفکرات ما برای انجام بهترین کار جهت دستیابی به هدف تاریخی خلع سلاح هسته‌ای و برقراری صلح در شبه جزیره حاصل نشده و از این کار دست نمی‌کشیم.»

معاون سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی نیز در این باره گفت که دیدار ۳۵ دقیقه‌ای مون با بیگن در فضای بسیار جدی برگزار شد و فرستاده رئیس‌جمهور آمریکا بر عزم ترامپ مبنی بر ادامه مذاکرات با کروه شمالی تاکید کرد.


بیشتر بخوانید: آمریکا خواستار ازسرگیری مذاکرات با کره شمالی شد

کره‌شمالی: آمریکا باید اقدامات تحریک‌آمیز علیه پیونگ‌یانگ را متوقف کند


این در حالی است که چین و روسیه پیش نویس قطعنامه‌ای را به سازمان ملل برای برداشتن تحریم‌های کره شمالی در حوزه‌های صادرات غذای دریایی، منسوجات و مجسمه‌سازی با هدف تقویت معیشت مردم ارائه دادند.

همچنین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در جلسه‌ای در کاخ سفید اعلام کرد: «اگر کره شمالی چیزی را زیر سر داشته باشد، واقعا از آن‌ها ناامید و ناراضی می‌شوم، ولی خب ما از پس آن بر می‌آییم. ما به دقت شرایط را زیر نظر داریم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار