گروه تحقیقاتی آمریکایی: کره شمالی در حال غنی‌سازی اورانیوم در سطحی بالاست

یک گروه تحقیقاتی در آمریکا موسوم به «شمال سی و هشت» مدعی شد کره شمالی در مقیاسی بالا در حال غنی‌سازی اورانیوم است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی ان‌اچ‌کی ژاپن اعلام کرد یک گروه تحقیقاتی در آمریکا موسوم به «شمال سی و هشت» اعلام کرد تصاویر ماهواره از کره شمالی نشان می‌دهند که این کشور در حال غنی‌سازی اورانیوم در مقیاس بالا برای تولید سلاح‌های اتمی است.

این گروه تحقیقاتی همچنین اعلام کرد تصاویر ماهواره‌ای از کره شمالی نشان می‌دهند این کشور در حال بهره برداری از بزرگ‌ترین معدن اورانیوم خود است.

گروه مذکور همچنین افزود: فعالیت‌های کره شمالی برای غنی‌سازی اورانیوم سال گذشته هم ادامه داشته است.

ادعای این گروه آمریکایی در حالی مطرح می‌شود که مذاکرات آمریکا و کره شمالی برای خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره تاکنون نتیجه‌ای در پی نداشته است و پیونگ‌یانگ از زمان آغاز این مذاکرات هفت بار دست به آزمایش موشکی زده است که بنا بر اعتقاد برخی طرف‌ها، نقض توافق میان دو کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۱۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
اگر کمی به تهدیدات و تحریم های کره شمالی توسط آمریکا دقیق شویم و حرکات و رفتارهای رهبر کره شمالی و....را دقیق واکاوی کنیم در حقیقت آمریکا هیچ غلطی در مورد این کشور نکرده و مرتب رجزخوانی و تهدید کرده......حال اگر رفتار سیاستمداران و مذاکره کنندگان خودمان را با آمریکا و اروپائی ها مورد بررسی دقیق قرار دهیم با داشتن چندین گزینه برتر نسبت به کره شمالی مانند داشتن تنگه هرمز+انواع موشکهای بالستیک-میانبرد-کوتاه برد-در تیر رس بودن تمام پایگاههای نظامی ارتش سنتکام آمریکا در منطقه از چهار طرف نقاط صفر مرزی ایران........پس چرا؟ قاطعیت ایران در برابر اروپا و آمریکا اینقدر با ملاطفت و محتاطانه و محافظه کارانه است؟ آمریکائی که رهبری غیر مستقیم اروپا را هم در اجرای نقشه هایش با خودش همراه و همگام دارد و بر قاره سبز تسلط غیر مستقیم دارد فقط و فقط زبان زور و تهدید را میفهمند والا اگر بخداوند قسم گزینه های ایران را کره شمالی داشت تا الآن آمریکا را وادار به کرده بود........
آخرین اخبار