آمریکا: لغو پیمان اطلاعاتی سئول-توکیو خطری برای امنیت نظامیان ماست

وزارت خارجه آمریکا لغو توافقنامه عمومی امنیت اطلاعات نظامی میان کره جنوبی و ژاپن را خطری برای نظامیان آمریکایی توصیف کرد.

آمریکا: لغو پیمان اطلاعاتی سئول-توکیو خطری برای نظامیان ماستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نسبت به توقف تبادل اطلاعات نظامی میان ژاپن و کره جنوبی درباره کره شمالی ابراز نگرانی کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز دوشنبه اعلام کرد: تصمیم مقامات کره جنوبی برای توقف تبادل اطلاعاتی با ژاپن حفاظت از سئول را برای آمریکا دشوار می‌کند و سبب افزایش خطرات برای نیرو‌های نظامی ما می‌شود.

اورتگاس در پیامی که در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد، نوشت: ما عمیقا نسبت به پایان توافقنامه عمومی امنیت اطلاعات نظامی از سوی دولت کره جنوبی نامید و نگران هستیم. این اقدام دفاع از کره را پیچیده‌تر می‌کند و موجب افزایش خطر برای نیرو‌های آمریکایی می‌شود.

پیش از این نیز مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرد و دو طرف را به مذاکره در این خصوص ترغیب کرد.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی پیشتر اعلام کرد تصمیم گرفته است پیمان تبادل اطلاعات نظامی با توکیو را تمدید نکند، تصمیمی که ممکن است اختلاف نظر درباره تاریخ و مسائل تجاری میان دو کشور را افزایش دهد و همکاری‌های امنیتی در خصوص کره شمالی را تضعیف کند. این تصمیم سئول سبب خواهد شد اختلافات تجاری و سیاسی میان کره جنوبی و ژاپن به برخی از حساس‌ترین مسائل امنیت ملی در منطقه گسترش یابد. کره جنوبی زمانی دست به این اقدام زده است که روابط میان دو کشور همسایه در چند دهه اخیر در بدترین وضع قرار دارد.

تارو کانو، وزیر امور خارجه ژاپن نیز از اقدام اخیر کره جنوبی مبنی بر لغو توافق تبادل اطلاعات نظامی میان دو کشور انتقاد کرد و آن را «کاملا اشتباه و مایه پشیمانی» دانست.

توافقنامه عمومی امنیت اطلاعات نظامی میان کره جنوبی و ژاپن از زمان امضا شدن در سال ۲۰۱۶ هر سال به طور خودکار تمدید شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار