باشگاه خبرنگاران جوان یزد گزارش می دهد؛

هنر، اندیشه، انگیزه و خلاقیت جوان کارگر ایرانی از سطح متوسط جهانی بالاتر است

هر کشوری که بخواهد صنعت خود را تقویت کند، باید به تولید داخلی خود تکیه کند و این مهم فقط با حمایت از کارگران عملی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ کارگر، کسی است که مهم‌ترین بخش حرکت جامعه را بر دوش گرفته و نقش تاثیرگذاری را در توسعه و پیشرفت جامعه ایفا می‌کند.
برای محقق شدن شعار حمایت از کالای ایرانی، عزم و اراده ملی لازم است و تمام افرادی که اندیشه‌های متفاوتی دارند، باید دست به دست هم برای پیشبرد این هدف کمک کنند.
وظیفه دولت و مسئولان برای حمایت از کالای ایرانی، برطرف کردن کامل موانع همچون مشکلات بیمه، بانکی، مالیاتی و کمبود نقدینگی است.

هنر ، اندیشه، انگیزه و خلاقیت جوان کارگر ایرانی سطح متوسط جهانی بالاتر است

 

کارگران محور اصلی پیروزی انقلاب اسلامی

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور که به یزد سفر کرده بود در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کارگران و مستمری بگیران تامین اجتماعی برای خرید کالای ایرانی و تامین مسکن اجتماعی کارگران اختصاص یافته است.

هنر ، اندیشه، انگیزه و خلاقیت جوان کارگر ایرانی سطح متوسط جهانی بالاتر است

نوربخش از کارگران به عنوان محور اصلی پیروزی انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: امروز نیز کارگران با وجود مشکلات فراوان به عنوان موتور محرکه بخش تولید در صف اول عرصه کار و تلاش کشور قرار دارند.

وی از افزایش ۲۷ درصدی بودجه این سازمان در سالجاری خبر داد و گفت: امسال بودجه اختصاصی این سازمان به یکصد هزار میلیارد تومان رسیده است و تلاش خواهد شد خدمات خود را به کارگران پرتلاش جامعه به بهترین وجه ارائه کنیم.

تلاش دولت برای کاهش بیکاری و رشد اقتصادی

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه ریزی و بودجه کشور در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با اشاره به اینکه امسال در سطح ملی هدف توسعه، رشد اقتصادی همراه با کاهش آمار بیکاران خواهد بود،گفت:مهمترین وظیفه دولت در اقتصاد تعادل و رشد اقتصادی است.

نوبخت افزود: هزینه‌ای معادل ۱۲۶ هزار ملیارد تومان سرمایه برای طرح‌های عمرانی و اتمام رساندن طرح‌های ناتمام اختصاص داده خواهد شد.

هنر ، اندیشه، انگیزه و خلاقیت جوان کارگر ایرانی سطح متوسط جهانی بالاتر است

معاون رییس جمهور با اشاره به بودجه اختصاص داده شده برای کاهش نرخ بیکاری در سال جاری گفت: ۱۸ هزار ملیارد تومان بودجه درسال گذشته برای ایجاد اشتغال اختصاص داده شده بود  که  توانستیم برای ۸۱۹ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کنیم.

نوبخت ادامه داد: ما توانستیم نرخ بیکاری را از ۱۲ و ۳ دهم درصد به ۱۲ و یک دهم درصد کاهش دهیم و امسال هم برنامه‌های متعددی برای این موضوع در نظر داریم.

رئیس سازمان برنامه ریزی و بودجه کشور گفت:مدیران صنایع باید برای کارگران به عنوان مولدین اصلی، امکانات رفاهی تفریحی و فرهنگی مناسب در نظر بگیرند.

حمایت ازکالای ایرانی حمایت از کارگران و چرخه تولید داخلی است

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت:مردم باید با مصرف کالای ایرانی، اعتمادشان را به کارگر و تولید ایرانی اعلام کنند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: مردم باید با مصرف کالای ایرانی، اعتمادشان را به کارگر و تولید ایرانی اعلام کنند.

هنر ، اندیشه، انگیزه و خلاقیت جوان کارگر ایرانی سطح متوسط جهانی بالاتر است

سردار جمیری افزود: امسال با تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب مزین به سال حمایت از کالای ایرانی شد که در رأس آن حمایت از کارگران و چرخه تولید داخلی مطرح است.

وی با بیان اینکه کارگران در چرخه تولید و اقتصاد نقش بسیار بزرگی دارند تصریح کرد: البته همه ما می‌دانیم که حمایت از کالای ایرانی یعنی تولید و توزیع عادلانه و فرهنگ مصرف، چراکه همه این‌ها باید باشد تا کارگر ما بتواند در چرخه تولید کار کند تا دیگر شاهد بیکاری و بیکاران در این جامعه نباشیم.

سردار جمیری افزود: مردم باید با مصرف کالای ایرانی، اعتمادشان را به کارگر و تولید ایرانی اعلام کنند.

وی با بیان اینکه دنیا به فکر کارگر، اعتماد به نفس او و تولید است عنوان کرد:  در کشورمان هنوز به تولید خودمان اعتماد نداریم تا جایی که تولید کننده به کار و تولید خوب ایرانی مارک خارجی می‌زند تا به فروش برود.

سردار جمیری در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم در سال جاری با توجه به نیروی انسانی و سرمایه خوب کارگری شرایط کشورمان از این وضعیت اقتصادی به شرایط بهتری تبدیل شود.

همه مسئولان صدای جامعه کارگری باشند

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با اشاره به اینکه حدود نیمی از جمعیت کشور در حوزه کارگری است، گفت: نبود امنیت شغلی، معیشت پایدار و فعالیت تشکل‌های کارگری از دغدغه‌های همیشگی کارگران بوده است که امیدوارم همه مسئولان صدای جامعه کارگری باشند.

محمدرضا تابش  با بیان اینکه کار و تلاش به آفرینش و نوآوری تبدیل می‌شود افزود: حفظ کرامت جامعه کارگری باید سر لوحه مسئولان در رسیدگی به خواست‌ها و مطالبات آنان باشد.

هنر ، اندیشه، انگیزه و خلاقیت جوان کارگر ایرانی سطح متوسط جهانی بالاتر است

وی گفت: باید از ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از جامعه کارگری استفاده کرد و نظرات تشکل‌های کارگری را در تدوین یا اصلاح قوانین اعمال نمود تا چالش‌های این حوزه با قوانین روزآمد و اجرایی، کاهش یابد.

حمایت دولت از کارگران  و تولید داخلی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: دولت از سرمایه انسانی و تولید داخلی حمایت می‌کند و امیدوارم با همت و خلاقیت جوانان، تا پایان سال ۹۷ شاهد به ثمر نشستن تلاش‌های کارگران باشیم.

حمایت از کالای ایرانی، حمایت از محصولاتی است که با خلاقیت و تلاش جوانان این مرز و بوم در واحد‌های تولیدی و صنعتی تولید می‌شود تا وابسته به محصولات خارج برای تامین نیاز‌های خود نباشیم.

هنر ، اندیشه، انگیزه و خلاقیت جوان کارگر ایرانی سطح متوسط جهانی بالاتر است

ریاحی افزود: تحقق شعار امسال یعنی خودکفایی کشور، ایجاد اشتغال، خود باوری و استقلال در همه عرصه‌ها و تحقق منویات مقام معظم رهبری، مدظله العالی، در مقابله همه جانبه با تحریم‌های ظالمانه دشمنان است.

حرکت صنعت وچرخ اقتصاد کشور با تلاش کارگران

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: همه دولت‌ها طرفدار کارگران بوده اند و عمده جهت گیری آن‌ها نیز در همین مسیر بوده، چون چرخ کشور و صنعت با تلاش کارگران به حرکت در می‌آید.

وی افزود: هر کشوری که کارگران امیدوار، بانشاط و فعال و دارای امنیت شغلی داشته باشد به بخشی از موفقیت در مسیر توسعه رسیده است.

هنر ، اندیشه، انگیزه و خلاقیت جوان کارگر ایرانی سطح متوسط جهانی بالاتر است

معاون استاندار یزد اضافه کرد: در دنیای امروز، کار حرفه‌ای و تولید باکیفیت از سوی کارگران صورت می‌گیرد و ایران نیز در این مسیر گام برداشته و در حال رشد است.

زینی وند با اشاره به نقش مهم تشکل‌های کارگری در واحد‌های تولیدی افزود: هر کارگری دوست دارد در یک تشکل قوی و دارای چارچوب عضو باشد و تشکل هم باید به عنوان یک همکار امین با مشورت به کارفرمایان، زمینه کارایی بیشتر کارخانه را فراهم کند.

وی گفت: باید خدمات جنبی و بسته‌های حمایتی در کنار تامین مسکن ارزان و ایجاد مجتمع‌های تفریحی برای کارگران تعریف شود.

تحقق این شعار بدون ایجاد و تضمین امنیت شغلی ممکن نیست و نیازمند نرمش بیشتری است، ولی نمی‌توان همه مشکلات را از جانب دولت و یا فقط از جانب کارفرمایان به تنهایی دانست.

۶۵ درصد جامعه یک میلیونی استان یزد را کارگران تشکیل می‌دهند و ۱۸۰ هزار کارگر در استان یزد به طور مستقیم بیمه شده اند.

۲۲۵ تشکل کارگری در استان یزد فعالیت دارد که از این تعداد تشکل ۱۰۳ انجمن صنفی کارگری و کارفرمایی و مابقی شورای اسلامی کار و نمایندگان کارگر است.

انتهای پیام/ی

گزارش از صدیقه فلاحتی

برچسب ها: اشتغال ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار