معاون توسعه پشتیبانی و منابع وزارت کار و رفاه اجتماعی؛

۴۵ هزار نفر در یزد بیکار هستند

 معاون توسعه پشتیبانی و منابع وزارت کار و رفاه اجتماعی گفت: ۴۵ هزار نفر بیکار برای دیار مردمان سخت کوش یزد که بنیان گذار بخشی از صنایع کشور است آمار تکان دهنده ای است.

 معاون توسعه پشتیبانی و منابع وزارت کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: ۴۵ هزار نفر بیکار برای دیار مردمان سخت کوش و شهری که بنیان گذار بخشی از صنایع کشور از جمله نساجی بوده ، آمار تکان دهنده ای است که میتوان با ایجاد رونق در بخش هایی مانند معدن ، کاشی و سرامیک ، صنایع هایتک و هم چنین شرکت های دانش بنیان تا حدی آن را مرتفع کرد.

بازوندافزود : حدود ۷۰ هزار میلیارد ریال بودجه برای ایجاد اشتغال در کشور در نظر گرفته شده است و پیش بینی می شود حدود یک میلیون و ۳۳ هزار شغل در کشور ایجاد شود.

عمده بیکاران امروز استان یزد دانش آموختگان دانشگاهی هستند

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال و فراهم آوردن زمینه های کار از مهم ترین دغدغه های این وزاتخانه است ادامه داد حدود سه تا چهار میلیون بیکار در کشور داریم که تقریبا ۵۰ درصد آن جز فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

بازوند همچنین مشکل ایجاد اشتغال را فاصله گرفتن وزارت علوم و دانشگاه با حوزه اشتغال بیان کرد و افزود : امیدواریم با ایجاد دانشگاههای علمی و کاربردی و توسعه مراکز فنی و حرفه ای تا حدی این مشکل مرتفع شود .

معاون توسعه پشتیبانی و منابع وزارت کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان یزد از سال ۹۲ تاکنون روند افزایشی داشته و آمار بیکاران استان از میانگین کشوری فراتر رفته است عنوان کرد ؛ دو برنامه جاری در استان ها یعنی معرفی به بانک ها و تصویب در کارگروه ، به خوبی در استان یزد در حال انجام است .

انتهای پیام/ ی

برچسب ها: بیکاری ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار