کردستان دروازه تجاری ایران با کشور عراق است

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت و معدن کردستان گفت: استان کردستان به دلیل داشتن مرز مشترک با کشور عراق دروازه تجاری با این کشور معرفی شده است.

کردستان٬ دروازه تجاری ایران با کشور عراق است به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد بختیار خلیقی معاون اموربازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت و معدن کردستان روز گذشته در دومین نشست هم اندیشی زنان کارآفرین صادرکننده در حوزه کالا و خدمات در استان کردستان که در سازمان صنعت و معدن برگزارشد، گفت: هم اکنون در اقتصاد ایران تولید وتجارت به عنوان نیروی محرک حفظ و بقای کشور در بازارهای داخلی و خارجی نقش مهمی را برعهده دارد.

وی افزود: بهره گیری از پتانسیل های تولیدی وتجاری و ایجاد ظرفیت های جدید ضمن هموار کردن راه تولید زمینه توسعه پایدار را فراهم می کند.

معاون امور بازرگانی وتوسعه تجارت سازمان صنعت و معدن کردستان با بیان اینکه باید از ظرفیت های تجاری و فرهنگی کردستان استفاده کنیم افزود:کردستان ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد که همین امر موجب شد که آن را به عنوان دروازه تجاری با کشور عراق معرفی کنیم.

 خلیقی گفت: طی سال های اخیر استان کردستان ٦ملیارد دلار مبادلات تجاری با اقلیم کردستان عراق داشته است.

وی به نقش اساسی دولت به عنوان حامی برنامه های حمایتی از تولید و تجارت اشاره کرد و افزود: دولت با تقسیم کار بین متولیان، تمرکز و حمایت از تولید صادرات محور با مشارکت های بخش خصوصی ، بهره گیری از امکانات موجود و برنامه برای ارتقاء بهره وری زمینه را برای ایجاد بازار هدف فراهم کند.

خلیقی در ادامه گفت: سیاست نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت ایران با اتکا به برنامه های تولید صادرات محور و تاکید بر صادرات غیر نفتی به عنوان محرک اقتصادی استوارشده  است.


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.