سنندج؛

توسعه استان به کمک مرز رسمی باشماق

مرز رسمی باشماق مريوان بهترين فرصت در راستای كمك به توسعه و پيشرفت استان کردستان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سنندج، عبدالمحمد زاهدي با بیان این مطلب افزود: وجود اين مرز رسمي و بازار خوب در كشور عراق بهترين فرصت براي كمك به توسعه كردستان است.

وی  افزود: بدون شك ظرفيت هاي خوبي نيز در اين حوزه براي سرمايه گذاري بخش خصوصي وجود دارد كه انتظار مي رود از تمامي اين ظرفيت ها به خوبي بهره برداري شود.استاندار کردستان همچنین موافقت دولت با ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در بانه و مریوان رااز دیگر ظرفیت‌های توسعه کردستان نام برد و گفت: رونق زیرساخت‌های حمل و نقل سبب تسهیل نقل و انتقال کالا در این مناطق و بالطبع سودآوری برای سرمایه گذاران خواهد بود.

استاندار كردستان در بخش ديگري از سخنان خود به ديگر ظرفيت هاي اين استان براي سرمايه گذاري اشاره كرد و گفت: سایت پتروشیمی کردستان از مجموعه‌های عظیمی است که سالانه توان تولید 300 هزار تن اتیلن سبک را دارد و احداث و توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی ضمن ایجاد اشتغال برای استان، سودآوری و ارزش افزوده فراوانی برای سرمایه گذاران خواهد داشت. 

زاهدی افزود: همچنین کریدور میاندوآب - کرمانشاه که بخش اعظم آن در حوزه استان کردستان قرار می‌گیرد وبازارهای ترکیه و آسیای میانه را به خلیج فارس و بندر امام (ره) وصل می‌کند و دومین کریدور اصلی نقل و انتقال در کشور است که پتانسیل بالایی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی دارد.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: توسعه ، مرز ، کردستان ، سنندج ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.