برگزاری مراسم روز دختر در سینما بهمن سنندج

به مناسبت گرامیداشت هفته کرامت و روز دختر، آیین تجلیل از دختران موفق امروز در سینما بهمن سنندج برگزار و از پرتره شهیده فاتحی کرجو رونمایی شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان امروز در مراسم تجلیل از دختران موفق استان و رونمایی از پرتره شهیده ناهید فاتحی کرجو که به مناسبت روز دختر در سنندج برگزار شد گفت: امروز شانه‌های ظریف و لطیف دختران ایران اسلامی بار سنگین تمدن سازی را به دوش می‌کشند و انتظار داریم این رسالت بزرگ را به سرانجام برسانند.

مهدی رمضانی به فرمایشات رهبری مبنی بر تمدن سازی اشاره کرد و افزود: به طور قطع دختران امروز در آینده مادران خوبی خواهد بود چرا که امروز شانه‌های ظریف و لطیف آنان بار سنگین تمدن سازی را به دوش می‌کشند.

وی گفت: خداوند در نهاد دختران مسلمان ایرانی این قابلیت را قرار داده که بهترین الگو و تمدن ساز باشند لذا آنان رسالت بزرگی برعهده دارند و انتظار داریم در راستای به سرانجام رساندن آن گام بردارند.

رمضانی بیان کرد: جامعه بشری به وجود دختران افتخار می‌کند و ما نیز وظیفه داریم که زمینه‌ی پیشرفت این آینده‌سازان در عرصه‌های مختلف را فراهم کنیم.

همچنین در این آیین از پرتره "شهیده ناهید فاتحی کرجو" اثر هنرمند کردستانی فرنوش درخشانی رونمایی شد.

 شهیده ناهید فاتحی کرجو در چهارم تیرماه سال ۱۳۴۴ در شهر سنندج در میان خانواده‌ای مذهبی و اهل‌تسنن به‌دنیا آمد، وی از شهدای شاخص کشور است که هفتم آذرماه ۱۳۶۱ در روستای هشمیز سنندج به اسارت گروه‌های ضد انقلاب درآمد و پس از شکنجه به شهادت رسید.

پرتره این شهیده کردستانی توسط فرنوش درخشانی معلم و مدرس کلاس‌های تجسمی کشیده شده است.

 این هنرمند کردستانی در سال گذشته بیش از ۲۰۰ هنرجو را آموزش داده و ضمن حضور و موفقیت در جشنواره‌های مختلف چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی هنرجویان را نیز برپا کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.