تمدید جشنواره منابع طبیعی و رسانه زاگرس تا پایان اردیبهشت

مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: ارسال آثار به نخستین جشنواره منابع طبیعی و رسانه زاگرس تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ تمدید شد.

پیمان فتاحی اظهار کرد: دبیرخانه اجرایی نخستین جشنواره منابع طبیعی و رسانه زاگرس از روزنامه‌نگاران، نویسندگان، خبرنگاران، عکاسان مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی مجاز و دوستداران طبیعت دعوت می‌کند آثار خود را براساس محور‌ها و بخش‌های اعلام شده به دبیرخانه ارسال کنند.

مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان اضافه کرد: بخش‌های رقابتی جشنواره در بخش رسانه‌های مکتوب شامل خبر، گزارش، مقاله، یادداشت، نقد، طرح، کاریکاتور، تیتر، کتاب و شعر است.

وی اظهار کرد: آثار رسیده در بخش‌های رقابتی جداگانه بررسی شده و از رسانه‌ای که بیشترین آثار را در هر یک از موضوعات فوق داشته باشد به عنوان رسانه برتر تجلیل خواهد شد.

فتاحی افزود: آثار ارسال شده باید تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۳ در نشریات استانی، خبرگزاری ها، پایگاه‌های خبری کشور و نشریات سراسری، صدا و سیمای مرکز استان و کشور و رسانه‌های مجاز و روابط عمومی‌ها منتشر شده باشد.

مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان به این هم اشاره کرد که علاوه بر ارسال لینک انتشار آثار، ارسال تصویر چاپ شده آثار به دبیرخانه الزامی است.

وی با بیان اینکه هر شرکت کننده با ارسال سه اثر در یک بخش شرکت کند، اضافه کرد: ارسال آثار به زبان‌ها و گویش‌های محلی (کردی، عربی، فارسی لری و ...) میسر است.

فتاحی گفت: آثاری پذیرفته می‌شود که نام صاحب اثر قید شده باشد و افرادی که آثار آن‌ها با نام مستعار و کد ثبت می‌شود، باید به تأیید مدیر مسئول رسانه رسیده باشد ضمن اینکه نمایندگی‌های نشریات سراسری و خبرگزاری‌ها به منزله مدیرمسئول رسانه شناخته نمی‌شوند و باید توسط مدیرمسئول در مرکز تأیید شود.

مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با بیان اینکه مطالب مربوط به رسانه‌های فاقد مجوز رسمی در کشور امکان شرکت در جشنواره را ندارند، افزود: هر متقاضی در هر بخش باید سه اثر را بارگذاری کند و در صورت ارسال آثار بیشتر، دبیرخانه جشنواره آثار دریافتی را به صورت تصادفی انتخاب و بقیه را حذف خواهد کرد.

به گفته وی، رسیدگی به آثار، یک مرحله‌ای و توسط هیات داوران منتخب از اساتید نامدار کشور در جشنواره انجام می‌شود و هیات داوران امکان ارسال اثر به جشنواره را ندارند و قاعده داوری بدین ترتیب خواهد بود که برای رد یا تأیید هر اثر، نظر نصف به اضافه یک رای هیات داوران تعیین کننده خواهد بود.

متقاضیان شرکت در جشنواره باید آثار خود را در سایت frwkurdistan۱۴۰۰@gmail.com ارسال کرده و همچنین به صورت چاپ شده و نیز مندرج در لوح فشرده از طریق پست به دبیرخانه اجرایی جشنواره ارسال کنند.

مراسم اختتامیه در یکی از مناسبت‌های حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار خواهد شد.

دبیرخانه اجرایی جشنواره به آدرس کردستان، سنندج، بلوار پاسداران، سه راهی شالمان، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با کد پستی ۶۶۱۶۹۴۳۱۴۱ و صندوق پستی ۱۷۶ است.

فراخوان نخستین جشنواره منابع طبیعی و رسانه زاگرس خرداد سال گذشته اعلام شد.

هدف از برگزاری این جشنواره، ارتقای دانش رسانه‌های کشور در ارتباط با کارکرد‌ها و اهمیت‌های منابع طبیعی و آبخیزداری، آشنایی با فعالیت‌ها و اقدامات و اثر بخشی فعالیت‌های منابع طبیعی و آبخیزداری، ارتقای سطح کیفی خبر، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، گسترش فرهنگ مطالعه و شناسایی نقاط قوت و ضعف رسانه‌ها در زمینه منابع طبیعی و آبخیزداری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.