سنندج/ وزیر کشور :

مرز کردستان یک فرصت است

وزیر کشور با بیان اینکه نگاه ما به مرز ارتباط مستقیمی با توسعه وامنیت پایدار دارد از مرز استان کردستان به عنوان یک فرصت بزرگ یاد کرد که باید به پویایی بالاتری برسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج،رحمانی فضلی با اشاره به اینکه باید مقوله حریم امنیتی بازتعریف شود گفت:در کارگروه ویژه توسعه مرز این موضوع بررسی شده و کارشناسان مطالعات لازم را در این خصوص انجام داده اند.
 
وی با اعلام حمایت دولت از توسعه پایدار مرزهای استان کردستان افزود:استقرار بیشتر جمعیت در مناطق مرزی و عمق بخشیدن به ابعاد فرهنگی ،اجتماعی واقتصادی در مرز با لحاظ کردن ملاحظات پدافند غیرعامل منجر به توسعه و امنیت پایدار مرز خواهد شد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه اراده دولت بر این است که معیشت وزندگی مرزنشینان در حد اعلا تامین شود اضافه کرد:مرزهای استان تا پنج برابر بیش از این پتانسیل توسعه دارند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه مردم محور توسعه هستند رضایت ، مشارکت و حمایت مردم را از شروط لازم برای تصمیمات مربوط به مرز دانست و گفت:بنده به عنوان وزیر کشور تضمین می کنم هرنوع حمایت قانونی را از سرمایه گذاری در مرز انجام دهم.

وی با اشاره به اینکه دولت قصد دارد در مدت پنج سال تمام آبهای مرزی را ساماندهی و برای استفاده بهینه آن برنامه ریزی کند افزود: با این برنامه ریزی در کل مرزهای ما 760 هزار هکتار زمین با استفاده از منابع آبی زیر کشت خواهد رفت.

وزیر کشور با بیان اینکه  مقرر کرده ایم استاندار محور توسعه مرز باشد افزود:ردیف مستقلی برای پرداخت مابه تفاوت سود تسهیلات به سرمایه گذاران در مرز در نظر گرفته ایم وتقسیط تسهیلات پرداختی در مناطق مرزی تا زمان بهره برداری از طرحها عقب می افتد.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه کردستان بالاترین درجه امنیت را دارد از سرمایه گذارانی که در عراق ، ترکیه وسایر نقاط کشور هستند دعوت کرد برای سرمایه گذاری به کرستان بیایند.

وی با اشاره به در پیش بودن سفر رییس جمهور به استان اضافه کرد:باید برنامه های این سفر به گونه ای تنظیم شود که بیشترین بهره از آن برای توسعه کردستان حاصل گردد.

وزیر کشور با بیان اینکه در سفر رهبرمعظم انقلاب اسلامی به استان کردستان 850 میلیارد تومان اعتبار برای طرحهای مصوب سفر معظم له در نظر گرفته شد خاطرنشان کرد: این درحالی است که برای اجرای این طرحها تاکنون یک هزار و150 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است/س.
 
برچسب ها: وزیر ، توسعه ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.