ملاقات ترامپ با جدی‌ترین گزینه معاونت رئیس جمهور

نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه با فرماندار ایندیانا دیدار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، دونالد ترامپ – نامزد انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه – روز گذشته در یکی از زمین‌های گلف خود در نیوجرسی با «مایک پنس» - فرماندار ایالت ایندیانا دیدار کرد. به گفته منابع آگاه، این ملاقات در راستای انتخاب نامزد موردنظر ترامپ برای تصدی سمت معاونت ریاست جمهوری آمریکا انجام شده است.

به گفته این منابع، ملاقات ترامپ و پنس بدون حضور «پال مانافورت» استراتژیست اصلی کمپین انتخاباتی ترامپ که تاکنون بیشترین تلاش را برای یافتن یک گزینه مناسب برای تصدی سمت معاونت ترامپ انجام داده است، صورت گرفت.

نام مایک پنس طی روزهای اخیر به عنوان یک گزینه احتمالی برای تصدی سمت معاونت ریاست جمهوری آمریکا در کمپین انتخاباتی ترامپ بر سر زبانها افتاده است و مشاوران ترامپ از او با عنوان "جدی‌ترین گزینه ممکن" یاد کرده‌اند.

کریس کریستی – فرماندار نیوجرسی – و نوت گینگریچ – رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا نیز از دیگر گزینه‌های احتمالی ترامپ به شمار می‌روند.

ترامپ پیش از این در ماه آوریل نیز پس از کنار کشیدن پنس از رقابت‌های داخلی حزب جمهوری‌خواه، با هدف متقاعد کردن وی به حفظ بی‌طرفی در انتخابات ایالتی ایندیانا با وی دیدار کرد. اما فرماندار ایندیانا در نهایت در انتخابات این ایالت از تد کروز – رقیب ترامپ – حمایت کرد.

با این حال، ترامپ در این انتخابات پیروز شد و این پیروزی، تد کروز را مجبور به کناره‌گیری از رقابت‌های ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه کرد.

انتظار می‌رود ترامپ تا پیش از شروع نشست مجمع ملی حزب جمهوری‌خواه در کلیولند در 18 ژوئیه (28 تیر)، معاون موردنظر خود را در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر معرفی کند.

در حال حاضر، اجماعی میان مشاوران ترامپ بر سر یک گزینه واحد وجود ندارد؛ اما به گفته منابع نزدیک به ترامپ، فهرست گزینه‌های موردنظر او محدود است و انتخاب یک گزینه از میان آنها با توجه به اینکه تصمیم‌گیری نهایی در این مورد برعهده ترامپ است، چندان دشوار نیست. 

ترامپ در مصاحبه‌های مختلف گفته است به دنبال گزینه‌ای‌ است که با مناسبات قدرت در کنگره به خوبی آشنا باشد.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار