واشینگتن پست گزارش داد:

معاون احتمالی ترامپ چه کسی خواهد بود؟

در صورتی که ترامپ به کاخ‌سفید راه یابد، چه کسانی شانس تصدی پست معاون رئیس‌جمهور را خواهند داشت؟

واشینگتن پست: معاون احتمالی ترامپ چه کسی خواهد بود؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ واشینگتن پست با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: زمان آن رسیده تا به بررسی گزینه‌های احتمالی پست معاونت ریاست‌جمهوری آمریکا در صورت راه‌یابی «دونالد ترامپ» به کاخ سفید، بپردازیم.

نگارنده متن با اشاره به اظهارات مجری یکی از برنامه‌های گفتگوی تلویزیونی، می‌نویسد: «میکا برژینسکی» نظریه جالبی را مطرح کرد؛ به نظر می‌رسد ترامپ و «مارکو روبیو،» دیگر نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا، روابط حسنه‌ای با یکدیگر دارند و در مبارزات انتخاباتی، عرصه را بر یکدیگر تنگ نکرده‌اند. دلیل این امر، توافق پشت‌ صحنه این دو نفر در تقسیم پست‌ها است. طبق این توافق، ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا، سناتور فلوریدا را به عنوان معاونش منصوب خواهد کرد. 

در ادامه گزارش آمده است: انتخاب معاون رئیس‌جمهور تصمیمی بسیار سلیقه‌ای است. رؤسای جمهور معمولاً در انتخاب معاونان اول خود، از شیوه‌های معمول و منطقی پیروی می‌کنند. این افراد یا از میان کسانی انتخاب می‌شوند که در پیروزی رؤسای جمهور در انتخابات نقش داشته‌اند و یا از تجربه و مهارت کافی در دنیای سیاست برخوردارند. 

نگارنده گزارش سپس می‌افزاید: البته نباید انتظار داشت ترامپ که تاکنون در مبارزات انتخاباتیش تمامی اصول منطقی را زیر پا گذاشته است، در این مورد از شیوه‌های مرسوم پیروی کند. تنها می‌توان در مورد افرادی که نامزد افراطی حزب جمهوری‌خواه به عنوان معاون اولش انتخاب نخواهد کرد، نظر داد. به طور مثال بعید است ترامپ «تد کروز» را برای این پست انتخاب کند. وی از سناتور «تگزاس» واقعاً متنفر است. «جب بوش» و «بن کارسون» نیز در این مورد شانسی ندارند. 

در پایان گزارش آمده است: «نیکی هالی،» فرماندار ایالت «کارولینای جنوبی،» بالاترین شانس را در میان گزینه‌های دیگر دارد. «ریک اسکات،» فرماندار ایالت «فلوریدا،» «سارا پالین،» فرماندار سابق «آلاسکا» و «کارلی فیورینا» از دیگر گزینه‌های احتمالی تصدی پست معاونت ریاست‌جمهوری در صورت پیروزی ترامپ، هستند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار