تحولات مناطق شهرداری تهران را اینجا بخوانید

از برگزاری همایش نقش تعاون در کار آفرینی تا کاشت 100 اصله گل و گیاه در مدارس جنوب شرق تهران را در این گزارش بخوانید.

*آموزش بازیافت به کودکان 

رئیس اداره بازیافت شهرداری منطقه یک گفت: شهروندان در حوزه بازیافت در بوستان ها و بیمارستان ها از سوی آموزشگران بازیافت تحت آموزش مدیریت بازیافت قرار می گیرند.

مهدی جمشیدیان رئیس اداره بازیافت شهرداری منطقه یک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: آموزشگران بازیافت با اعلام آدرس غرفه‌های بازیافت و روز  جمع آوری پسماندهای خشک در نواحی منطقه یک به شهروندان آموزش و اطلاع رسانی می کنند.

وی افزود: آموزشگران در بیمارستان ها در خصوص تفکیک پسماند خشک، تفکیک در مبدا و استفاده مجدد از مواد بازیافتی آموزش ارائه می دهند.

جمشیدیان گفت: اداره بازیافت 23 و 25 مهر ماه در ناحیه 2 و در سرای محله امام زاده قاسم به مناسبت روز جهانی کودک برنامه‌های مختلفی از جمله تقدیر از شهروندانی که همکاری صمیمانه با اداره بازیافت دارند را برگزار می کند.


*راه اندازی سومین بازار میوه و تره بار در منطقه 2

سرپرست اداره ساماندهی شهرداری منطقه 2 گفت: 3 بازار میوه و تره بار از اول سال 94 در منطقه 2 راه اندازی شده است.

محمد مهدی خانی سرپرست اداره ساماندهی شهرداری منطقه 2 در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: سومین بازار میوه و تره بار در منطقه سعادت آباد بلوار دریا از اوایل شهریور  ماه آغاز به کار کرده است و چون این محدوده با کمبود بازار میوه و تره بار مواجه بوده این بازار در بلوار دریا راه اندازی شده است.

وی در ادامه گفت: 3 بار به دلیل شکایت مالکان از زمین‌های بازار میوه و تره بار که به آنها تعلق داشته بسته شده بود ولی در حال حاضر بازار میوه و تره بار بلوار دریا که مالک آن شهرداری است برای ارائه خدمت به شهروندان برپا شده است.

مهدی خانی تصریح کرد: شهرداری با توجه به محدودیت‌های زمین در منطقه به دنبال جاهای مناسب برای احداث بازارهای جدید است.

*برگزاری همایش نقش تعاون در کار آفرینی

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11 گفت: همایش توانمند سازی کار آفرینان ویژه زنان سرپرست خانوار در فرهنگسرای انقلاب برگزار می شود.

عباس طباطبایی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11 در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: با همکاری اداره خدمات اجتماعی و رفاهی منطقه و به مناسبت هفته تعاون همایشی با عنوان نقش تعاون در کار آفرینی و توانمند سازی ویژه 2000 نفر از زنان سرپرست خانوار برگزار می شود.

وی ادامه داد: این همایش با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره)، اداره کل تعاون، سازمان رفاه و خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، زنان سرپرست خانوار برگزار می شود.

طباطبایی با اشاره به اینکه مقوله تعاون به عنوان راه کاری جهت تحقق بخشیدن و اجرایی کردن ایده‌های کسب و کار است تصریح کرد: همایش نقش تعاون در کار آفرینی و توانمند سازی 23 شهریور ماه در فرهنگسرای انقلاب برگزار می شود.

*کاشت 100 اصله گل و گیاه در مدارس جنوب شرق تهران

معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 15 گفت: به مناسبت بازگشایی مدارس اداره فضای سبز اقدام به کاشت گل و گیاه در باغچه‌های داخل و حاشیه مراکز آموزشی می کند.

رحمان پارسا معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 15 در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در راستای اجرای طرح استقبال از مهر قلم با همکاری اداره فضای سبز و مرکز آموزش گل و گیاه 100 اصله گل  و گیاه در باغچه‌های داخل و حاشیه مراکز آموزشی کاشته می شود.

وی ادامه داد: توزیع گلدان به مدارس و مراکز آموزشی، آموزش نگه داری گل و گیاه به دانش آموزان، توزیع شاخه گل به دانش آموزان ابتدایی انجام می شود.

پارسا تصریح کرد: خشکه زنی 450 اصله درخت در حاشیه مراکز آموزشی، هرس بیش از 380 اصله درخت و سمپاشی بیش از 300 مورد فضای سبز داخلی و حاشیه مدارس از دیگر اقدامات اداره فضای سبز است.

معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 15 گفت: 400 مخزن جداسازی کاغذ و 300 کیسه بازیافت به مدارس منطقه در طرح استقبال از مهر توزیع می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار