از افزایش بهداشت و ایمنی مراکز آموزشی تا احداث کانون اهدا کنندگان خون در مرکز شهر

افزایش بهداشت و ایمنی مراکز آموزشی منطقه 4 و احداث کانون اهدا کنندگان خون در مرکز شهر از اقدامات شهرداری های مناطق است که در این گزارش می توانید بخوانید.

*بهداشت و ایمنی مراکز آموزشی منطقه 4 افزایش می یابد

قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 4 از پیاده سازی سیستم مدیریت HSE-ms  در مراکز آموزشی سطح منطقه خبر داد.

سید حمید‌رضا میرابوطالبی قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 4 در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: همزمان با آغاز طرح کمپین آسمان آبی زمین پاک و به منظور پیاده‌سازی سیستم مدیریت  HSE-ms در حوزه کودک و نوجوان و تحقق برنامه‌های سامانه HSE (بهداشت و ایمنی محیط) در حوزه‌های مرتبط با کودک و نوجوان این سیستم با همکاری اداره آموزش وپرورش در مراکز آموزشی سطح منطقه 4 به مرحله اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان بعنوان سرمایه‌های بالقوه و آینده‌سازان ایران اسلامی، نقش مهمی در حفظ و حراست از ارزش‌ها دارند ، تصریح کرد: در این راستا افزایش ایمنی و بهداشت مدارس و مراکز آموزشی در دستور کار قرار گرفته است.

میرابوطالبی افزود: این طرح در 3 فاز که فاز اول شامل شناخت، ارزیابی و مستندسازی وضعیت موجود فاز دوم طراحی نظام مدیریت HSE شهروندی در حوزه کودک و نوجوان و فاز سوم شناسایی خطرات،‌ارزیابی و مدیریت ریسک است در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: در فازهای اجرایی این طرح قریب به 500 مرکز آموزشی (مهد کودک ، مدرسه و خانه کودک) شناسایی شده است.

*احداث کانون اهدا کنندگان خون در مرکز شهر

رئیس اداره سلامت منطقه 6 از عضویت بیش از 500 نفر از اهالی محلات مرکزی پایتخت جهت اعلام آمادگی برای خون‌دهی در این کانون خبر داد.

نجمه اسماعیلی رئیس اداره سلامت منطقه 6 در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: کانون اهدا کنندگان خون در این منطقه از فعال‌ترین کانون ما در مناطق 22 گانه است که به مناسبت های مختلف ویژه برنامه‌های متنوعی را برگزار می‌کند.

وی تاکید کرد: کانون اهدای خون از جمله کانون های اداره سلامت است که با هدف فرهنگ‌سازی در خصوص اهدا خون و شناسایی این افراد در منطقه تشکیل و به منظور تامین کاهش میزان خون دهی در زمان‌های خاص از جمله فصل گرما، سرما، تعطیلات رسمی کشور و ماه مبارک رمضان ایجاد شده تا از بوجود آمدن مشکلات در سطح بیمارستان‌ها در امر خون رسانی جلوگیری شود.

اسماعیلی گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی با محوریت اهدای خون و فواید آن، برپایی ایستگاه‌های سیار خون‌گیری در ادارات و سازمان‌‌های سطح منطقه از ویژه برنامه های این کانون است.

رئیس اداره سلامت منطقه در پایان تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند به شهرداری ناحیه یک منطقه واقع در محله ولیعصر(عج)،‌خیابان استاد نجات الهی، خیابان صارمی غربی مراجعه کنند.

*برگزاری مسابقات نهج‌البلاغه شمسه 4 با تأکید بر مسجد محوری

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 9 گفت: مسابقات کتابخوانی نهج‌البلاغه شمسه 4 با تأکید بر مسجد محوری و در راستای فعالیت‌های قرآنی، از نیمه دوم تیر آغاز و تا نیمه دوم مرداد ادامه دارد.

هاشم فخاری، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 9 در گفت‌وگو با خبرنگارگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: نهج‌البلاغه بعد از قرآن ارزشمندترین کتاب جهت آشنایی بشر با آرمان‌ها و کمالات انسانی است و ضرورت مطالعه و آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه و انس با سخنان و کلام مولای متقیان می‌تواند مسیر تعالی جوانان و نوجوانان را تسهیل کند.

وی در ادامه گفت: جشنواره نهج‌البلاغه در زندگی شمسه بر آن است که تدبیر و پیام‌های پنهان و آشکار حضرت علی (ع) در کتاب ارجمند نهج‌البلاغه را به میان جامعه برده و اثرات و برکات آن در جهت تقویت مناسبات و تعاملات شهروندان بهره برد تا بتواند زمینه تحول معنوی در شهر را برای همه شهروندان و علاقه‌مندان فراهم سازد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 9 عنوان کرد: چهارمین دوره جشنواره آیینی شمسه و بنیاد نهج‌البلاغه در نظر دارد با هدف آشنایی با سیره امام علی (ع)، کاربرد مفاهیم نهج‌البلاغه در زندگی نوجوانان و جوانان، پررنگ شدن مباحث نهج‌البلاغه و پیوند آن با مساجد، ارتباط نوجوانان و جوانان و بزرگسالان نسبت به برنامه‌های مسجد مسابقه‌ای را تحت عنوان مسابقه کتابخوانی نهج‌البلاغه برگزار نماید.

فخاری ادامه داد: این مسابقات در 3 گروه سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در منطقه 9 در بارگاه ملکوتی امامزاده عبدالله(ع) در حال اجراست.

گفتنی است، اعضای شمسه و عموم مردم می‌توانند جهت شرکت در این مسابقه نسبت به ثبت نام و دسترسی به کتاب "پندهای کوتاه از نهج‌البلاغه" به سایت www.sham3.aeini.ir  اقدام کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار