تحولات مناطق شهرداری تهران را اینجا بخوانید

از آموزش نگهداری محیط زیست تا حرکت کاروان شادی همگی را در این گزارش از مناطق بخوانید.

*محلات شرق تهران دوستدار محیط زیست می‌شوند

رئیس اداره خدمات اجتماعی منطقه 7 از برگزاری آموزش سراسری حفظ محیط زیست در محلات منطقه خبر داد.

مهدی سعیدی رئیس اداره خدمات اجتماعی منطقه 7 در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: با هدف ترویج کمپین آسمان آبی_زمین پاک، حفظ محیط زیست و جلوگیری از آسیب رساندن به آن، صرفه‌جویی در مصرف منابع طبیعی و پیشبرد وجامعه به سوی توسعه پایدار اقدام به برپایی کارگاه حفظ محیط زیست برای آشنایی شهروندان خصوصا کودکان با موضوعات زیست محیطی شده است.

وی گفت: در این کارگاه آموزش‌هایی در خصوص فرهنگ صرفه‌جویی در منابع طبیعی، حفاظت از فضای سبز شهری، کاهش تولید زباله و تفکیک پسماند، ارتقای کیفیت و شاخص‌های زندگی شهری و... به شرکت کنندگان ارائه می‌شود.

سعیدی در پایان تصریح کرد: این کارگاه‌های آموزشی بصورت سراسری در محلات منطقه تا اردیبهشت سال 95 برگزار خواهد شد.

*احداث فاز دوم همراه سرای بیماران در قلب پایتخت

شهردار منطقه 6 از احداث همراه سرای جواد‌ الائمه در این منطقه خبر داد.

عظیم بابایی شهردار منطقه 6 در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: با توجه به وجود تعداد زیاد بیمارستان در این منطقه و در جهت اسکان خانواده‌های بیماران خصوصا شهرستانی‌ها اقدام به احداث فاز دوم همراه سرای بیماران در منطقه شده است.

وی تصریح کرد: زمان و اولویت حضور مسافران و همراهان بیمار در این همراه سرا بر مبنای نظر پزشکان، مدت زمان درمان و بستری شدن در بیمارستان خواهد بود.

شهردار منطقه تاکید کرد: با همکاری بیمارستان امام خمینی، امکانات اولیه برای خدمت رسانی بصورت رایگان به شهروندان ارائه و بزودی همراه سرای جواد الائمه در فاز دوم افتتاح می‌شود.

*حرکت کاروان شادی در انتهای مسیر

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 17 از حرکت کاروان شادی با محوریت طرح آسمان آبی- زمین پاک در محلات این منطقه خبر داد.

جواد سیفی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 17 در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: به منظور آموزش و فرهنگ سازی طرح تفکیک زباله از مبدا و خط سفید، حرکت  کاروان شادی با اجرای برنامه‌های شاد و حضور مردان سفید پوش، مسئولان شهری و شهروندان در محلات سه گانه منطقه با غرفه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، تفریحی و ورزشی برپا می‌شود.

وی تاکید کرد: امضای طومار 5 هزار متری بوسیله شهروندان، پرسنل شهرداری منطقه و اعلام  حمایت از کمپین آسمان آبی- زمین پاک غرفه بهترین‌ها از دور ریختنی‌ها، نقاشی با موضوعات مربوطه، غرفه‌های نسیم بهشت و قرآن، عفاف و حجاب و... از جمله برنامه های این کاروان شادی است.

سیفی در پایان تصریح کرد: همچنین کاروان شادی در بوستانهای زمزم، ساحل و آلاله تا 15 شهریور برپا است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار