تلاش روسیه برای برگزاری نشست ژنو 3

روسیه اقدامات عملی را برای فراهم کردن مقدمات برگزاری نشست ژنو 3 آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  شبکه تلویزیونی الاخباریه؛ پس از آن که "ولید معلم،" وزیر امور خارجه و مهاجران سوریه، اعلام کرد تا به این لحظه هیچ طرح جامعی برای حل بحران سوریه وجود ندارد، "میخائیل بوگدانوف،" فرستاده ویژه رئیس جمهور و معاون وزیر خارجه روسیه، تاکید کرد روسیه اقدامات عملی را برای فراهم کردن مقدمات برگزاری نشست ژنو 3، ویژه حل بحران سوریه، آغاز کرده است.

روسیه پس از رایزنی و دیدارهای فشرده با گروه‌های سوری، منطقه‌ای و بین المللی تصمیم گرفت رویکرد برگزاری نشست ژنو 3 را به منظور حل بحران سوریه اتخاذ کند. این کشور پس از صدور بیانیه غیر الزام‌آور شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر تعیین پارامترهای آغاز روند سیاسی پیرامون سوریه در ماه آینده میلادی، اعلام کرد در حال فراهم کردن مقدمات برگزاری نشست ژنو 3 است.

"بوگدانوف" با اشاره به دیدارهای مقامات روسیه و مصر گفت این دیدارها پایه‌ای مشترک را برای مذاکره با دولت سوریه در چارچوب نشست ژنو 3 به وجود می‌آورد.
وی فاش کرد گروه تماس بین المللی سوریه احتمالا اکتبر(مهر)  فعالیت خود را آغاز می‌کند. این گروه شامل بازیگرانی بین المللی می‌شود که امکان دارد در ثبات مذاکرات سوری- سوری نقش داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار