ساخت پهپاد رادار گريز با قابليت فرود بر سطح آب در روسیه

هواپیمای بدون خلبان «چیروک» ساخت روسیه هواپیمایی رادارگریز است که توانایی فرود بر سطح آب و فرود در زمین‌های ناهموار را دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسیا،هواپیمای بدون خلبان «چیروک» ساخت روسیه هواپیمایی رادارگریز است که توانایی فرود بر سطح آب و فرود در زمین‌های ناهموار را دارد.  این هواپیما به علت مجهز بودن به بالشتک هوا توانایی برخاستن و فرود آمدن بر سطح آب و باتلاق ها و مناطق ناهموار را دارد. این هواپیما همچنین قابل رهگیری با رادار نیست و مجهز به موتورهای تقریبا بیصدا است. 

بالشتک هوایی این هواپیما از پلاستیک خاصی ساخته شده است که هنگام پرواز هواپیما در قسمت زیرین هواپیما جمع می شود بدون آن که هیچ مقاومت آئرودینامیک اضافی ایجاد کند. 

از نمونه غیرنظامی این هواپیمای بدون خلبان می توان در عملیات نظارت بر آب و خشکی استفاده کرد. اما نمونه نظامی این هواپیما برای عملیات شناسایی و جاسوسی و اجرای حملات هوایی به دشمن قابل استفاده است به طوری که می تواند تا 300 کیلوگرم بمب یا موشک یا دیگر سلاح ها با دقت بالا را حمل کند. 

حداکثر ارتفاع پرواز این هواپیما شش هزار متر و حداکثر مسافت پرواز آن با هربار سوختگیری 2500 کیلومتر است. همچنین نمونه ای از هواپیمای چیروک ساخته شده است که می تواند سه سرنشین داشته باشد و برای انتقال افراد به مناطق ناهموار قابل استفاده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار