در طرح سلامت نوروزی

۷۰ هزار و ۴۷۲ نفر به بیمارستان های خراسان جنوبی مراجعه کردند

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۷۰ هزار و۴۷۲ نفر از شروع طرح سلامت نوروزی تاکنون به بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه مراجعه کردند که در سریع‌ترین زمان ممکن خدمات ارائه شد.

محمدی فرد سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: طرح سلامت نوروزی در استان خراسان جنوبی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ شروع شده و تا ۱۸ فروردین ماه امسال ادامه دارد که تاکنون هزار و ۹۱۷ بیمار در بخش‌های عادی و ۳۳۳ بیمار در بخش‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری شدند.

وی افزود: از این میزان مراجعات پنج هزار و ۸۹۱ نفر بستری شدند که در خصوص تخت‌های لازم برای بستری بیماران چالش خاصی نبود و تاکنون گزارشی در خصوص کمبود تخت دریافت نکرده‌ایم.

محمدی فرد یادآور شد: همچنین از زمان شروع طرح سلامت نوروزی تاکنون سه هزار ۸۳۲ بیمار تنفسی، ۲ هزار و ۳۰ بیمار سانحه‌ای و حوادثی، سه هزار و ۶۷۴ بیمار قلبی، هفت هزار و ۸۲۳ بیمار گوارشی، هفت بیمار سکته قلبی و سه بیمار سکته مغزی در استان خراسان جنوبی داشتیم.

وی افزود: از ابتدای طرح تعداد ۶۰۲ مورد بستری به دنبال حوادث ترافیکی داشتیم که سه مورد با شدت حادثه شدید، ۲۴ مورد با شدت حادثه متوسط و ۵۷۵ مورد با شدت حادثه خفیف بوده است.

محمدی فرد گفت: از شروع طرح سلامت نوروزی تا پایان این طرح کارشناسان معاونت درمان به صورت گروه‌های ویژه برای بازدید از مراکز درمانی و پایش نحوه ارائه دهی خدمات درمانی فعالیت خواهند داشت.

خراسان جنوبی دارای ۱۵ بیمارستان دانشگاهی است که هزار و ۴۷۲ تخت در اختیار بیماران قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار