ثبت بیش از ۱۶ هزار بازدید بهداشتی در طرح سلامت نوروزی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از انجام بیش از ۱۶ هزار بازدید بهداشتی در طرح سلامت نوروزی در استان خبر داد.

شایسته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: طرح سلامت نوروزی حوزه بهداشت از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد و تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ ادامه داشت که در این مدت، بازرسان بهداشت محیط ۱۶ هزار و۷۳۱ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، پایانه‌های مسافربری، مراکز و اماکن بین راهی، مراکز اقامتی و سامانه‌های آبرسانی انجام داده اند.

او با بیان اینکه ۵۰ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن استاندارد و موازین بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و ۶ مورد پلمب و تعطیل شده اند افزود: در این مدت ۶ هزار و ۷ مورد کلرسنجی از آب‌های آشامیدنی و ۱۵ هزار و ۵۴۹ مورد سنجش پرتابل نیز انجام شده است.

شایسته ادامه داد: در این مدت ۲ هزار و ۲۰۷ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته نیز کشف و از چرخه مصرف خارج شده است.


بیشتر بخوانید


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به انجام ۹۱ مورد نمونه برداری از مواد غذایی سنتی و صنعتی اظهار کرد: تعداد رسیدگی به شکایات مردمی از طریق سامانه ۱۹۰ و متفرقه مردمی ۱۴۰ مورد بوده و با ۲۰۸ مورد دست فروش و دوره گرد به منظور حفظ سلامت مردم برخورد قانونی شده است.

او عنوان کرد: در این مدت ۳۱۳ بازدید نظارتی و بازرسی مشترک با سایر دستگاه‌های درگیر برنامه نوروزی انجام شده است.

شایسته تصریح کرد: ۵۴۱ مورد نمونه برداری میکروبی آب آشامیدنی و نیز هزار و ۶۵ مورد برنامه آموزشی برای پرسنل، اصناف و مردم برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار