جابجایی بیش از ۳۰ هزار مسافر ازطریق پایانه های مرزی شمال سیستان و بلوچستان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت:از ابتدای طرح نوروزی تا ۱۰ فروردین ماه امسال ۳۰ هزار و ۵۳۰ نفر مسافر از طریق پایانه های مرزی میلک و میرجاوه جابجا شده اند.

  ایوب کرد گفت:از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲  لغایت ۱۰ فروردین سالجاری،تعداد ۳۰ هزار و ۵۳۰ مسافر از طریق پایانه های مرزی شمال استان تردد صورت گرفته  که این میزان رشد ۵۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد. 

وی افزود:از این میزان جابجایی مسافر، تعداد ۲۱ هزار و ۴۶۱ مسافر از پایانه مرزی میلک و ۹ هزار و ۶۹ نفر  مسافر نیز از طریق پایانه مرزی میرجاوه تردد انجام شده است .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پایانه‌های مرزی استان به‌صورت فعال آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند تصریح کرد:پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان، ظرفیت و توانمندی مناسبی برای صادرات و واردات کالا، انتقال گردشگران،مسافران و زائران پاکستانی دارد که از آن می توان به بهترین نحو در توسعه مبادلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دو کشور بهره گرفت.

شایان ذکر است پایانه مرزی میرجاوه مهم‌ترین گذرگاه مرزی بین ایران و پاکستان است که در ۱۲ کیلومتری شهرستان میرجاوه و مجاورت شهرک تفتان پاکستان قرار دارد و پایانه مرزی میلک نیز  از گذرگاه‌های مهم مرزی بین ایران و افغانستان است که در محدوده شهرستان هیرمند در مجاورت رودخانه مرزی و در نزدیکی مرکز ولایت نیمروز افغانستان قرار گرفته است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار