آخرین اخبار از سیل سیستان و بلوچستان + فیلم و تصاویر

به دنبال تداوم بارش باران سیستان و بلوچستان در حالت بحرانی قرار گرفته است.

طبق برآورده‌های اولیه بارندگی های چند روز اخیر بیش از ۲ هزار میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی، عمرانی و روستایی خسارت وارد کرده است.

خسارت ۲ هزار میلیارد ریالی باران و سیلاب به چابهار

معاون عمرانی فرمانداری چابهار گفت:  بارندگی های چند روز اخیر بیش از ۲ هزار میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی، عمرانی و روستایی خسارت وارد کرد که با توجه به تداوم بارشها امکان افزایش این خسارت‌ها وجود دارد.

بر اثر شدت بارشها ۱۳۱ روستا در بخش های پیرسهراب و پلان بطورکامل در محاصره آب هستند و روستاهای زیادی در معرض آبگرفتگی قرار دارند.

وی ادامه داد: آب سد زیردان یک و نیم متر از تاج سد بالاتر رفته و سد سریز شده‌ است و حجم بالایی از آب در پائین دست سد در جریان است.

جانشین ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و معاون عمرانی فرمانداری شهرستان و معاون عمرانی فرمانداری چابهار بیان‌ کرد: تاکنون میزان بارش باران در ایستگاه باران سنجی نگور ۱۸۴ و در ایستگاه عورکی در بخش پیرسهراب ۱۲۰ میلیمتر گزارش شده است.

مسدود شدن محور سرباز به راسک در پی ریزش کوه

بدنبال تداوم بارش باران، محور ترانزیتی شهرستان سرباز به راسک بدلیل ریزش کوه بطور کامل مسدود شده است.

۲ سد بزرگ زیردان و شی‌کلگ سرریز شد

فرماندار قصرقند گفت: فعالیت سامانه بارشی ‌در جنوب استان سیستان‌وبلوچستان آغاز و موجب طغیان دوباره رودخانه بزرگ «کاجو» شده است.

دو‌ سد بزرگ زیردان و شی‌کلگ شهرستان قصرقند بر اثر بارندگی‌ها و سیلاب اخیر سرریز شده است.

 

آخرین اخبار از سیل

۱۳ محور ارتباطی در جنوب سیستان و بلوچستان مسدود شد

شهرام مبارکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان از مسدود شدن ۱۳ محور اصلی و فرعی در جنوب استان خبر داد.

مبارکی گفت :طی هشدار هواشناسی سطح نارنجی و بارندگی های اخیر، شاهد سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های محلی در جنوب استان بودیم که این امر منجر به مسدود شدن محورهای اصلی کنارک_ زرآباد، دلگان_ذهکلوت،سه راهی نگور_ جکیگور (پل گرگرو)، سه راهی نگور  بریس، محورهای فرعی ایرانشهر  خیرآباد، ایرانشهر_ مهرستان، فنوج_ اسپکه، فنوج_ کتیج_ رمشک، دلگان_ جلگه، فنوج_ بنت، چاهان_ زرآباد، جلگه_ چاه اسحاق و پایانه مرزی ریمدان مسدود شد.

مبارکی با اشاره به آماده باش کامل ۵۰ گشت راهداری در قالب ۳۴۰ نیروی راهدار و ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین،افزود: با تلاش نیروهای راهداری عملیات بازگشایی محورهای مسدود شده در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: هم استانی های عزیز می توانند از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه های جنوب استان مطلع شوند.

ارتفاع بارش در نگور به ۱۹۴ میلیمتر رسید

مدیر کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت:  از ۱۱۳ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران مخابره شد، از باهوکلات ۱۶۹، عورکی ۱۲۱، پل ریمدان ۱۰۳، چابهار ۲۲، زاهدان ۷.۴، سراوان ۶۷، نیلگان از توابع خاش ۴۹ میلی متر باران گزارش شد.
حیدری بیان کرد: تا صبح جمعه برای نیمه شمالی استان بارش برف انتظار می رود و کاهش موقتی و محسوس دما تا یکشنبه هفته آینده در سطح استان ماندگار می باشد و از دوشنبه روند تدریجی و افزایشی دما را در سطح استان شاهد خواهیم بود. از دوشنبه هفته آینده سامانه جدید بارشی وارد استان می‌شود.

آخرین اخبار از سیل سیستان و بلوچستان

سه هزار و ۷۵۲ آسیب دیده سیل سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند

سید محمد مهدی سجادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از امدادرسانی به سه هزار و ۷۵۲ آسیب دیده سیل در۱۴ شهرستان استان از هفت اسفندماه تاکنون خبر داد.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت۹۷۷ خانوار در چادرهای هلال احمر اسکان داده شدند و اقلامی از قبیل چادر امدادی، موکت، پتو، نایلون و سبدهای غذایی بین آسیب دیدگان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ۲ هزار و ۴۲۹ تخته پتو، ۶۳۷ کیلوگرم نایلون، ۷۰۱ سبد غذایی ۷۲ ساعته، ۲۰۱ چادر امدادی و هزار و ۲۷۰ تخته موکت را از جمله اقلام توزیع شده بین آسیب دیدگان سیل استان ذکر کرد.

آخرین اخبار از سیل سیستان و بلوچستان

آبگرفتگی منازل دشتیاری سیستان و بلوچستان

منازل دشتیاری سیستان و بلوچستان آبگرفتگی شده است.

مسدود شدن جاده نیکشهر به چابهار در پی بارندگی و سیل

در پی تداوم بارندگی ها جاده نیکشهر به چابهار بر اثر جریان سیل مسدود شده است.

همه دستگاه های اجرایی باید برای خدمات دهی به مردم سیل زده در آماده باش کامل باشند

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه مرخصی همه مسئولان به دلیل شرایط سیل استان لغو است، گفت: همه دستگاه های اجرایی باید برای خدمات دهی به مردم سیل زده در آماده باش کامل باشند.

وی عنوان کرد: در سیل اخیر بلوچستان همه افراد با روحیه جهادی پای کار باشند همچنین همه دستگاه های اجرایی باید برای سرویس دهی و خدمات دهی به مردم در آماده باش کامل باشند.

 
برچسب ها: سیل ، خسارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
واقعا ما آب کم نداریم ، مدیریت آب نداریم !
همین سیل ها که میبینیم چند ماه دیگه صدای مردم درمیاد که آب ندارن و از بی آبی می نالند . خب اینهمه آب مدیریت بشه واقعا کم آبی داریم؟! چه اینجا چه شهرهای دیگه که آب میره و تو دشت و بیابون هدایتش میکنن تا به مرور خشک بشه ولی ذخیرش نمیکنن برای تابستان . همینه که خدا بهمون نعمت (بارندگی) میده چون مدیریت نمیشه سیل میشه و.. مردم صداشون درمیاد . بارندگی نشه یه طور دیگه ...
Iran (Islamic Republic of)
ایرج
۰۸:۱۳ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
سیستان و بلوچستان در بخش‌هایی می‌تواند قطب صنعت کشاورزی به خصوص مرکبات و میوه‌هایی چون انبه،موز و ... و در بخش بخش‌هایی قطب صنعت پرورش آبزیان در درون دریا باشد. در این استان با مهار این حجم از آب و استفاده از ظرفیت نیروهای انسانی موجود و کمک از نیروهای ارتش و سپاه می‌توان در جهت بیابان‌زدایی اقدام کرد. و این چیزی است که مردم و مسئولین باید دلسوزانه بخواهند.