افزایش ۶۱ درصدی ترانزیت کالا از پایانه های مرزی شمال سیستان و بلوچستان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از افزایش ۶۱ درصدی ترانزیت کالا از پایانه های مرزی شمال استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد.

 ایوب کرد از ترانزیت ۹۷۴ هزار و ۷۴۳ تن کالا  با ۴۰ هزارو ۳۰۶ دستگاه ناوگان از طریق پایانه های مرزی میلک و میرجاوه در شمال استان طی ۱۱ ماهه  امسال  خبرداد که این میزان افزایش ۶۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد. 

وی گفت: از مجموع ۹۷۴ هزار و ۷۴۳ تن کالای ترانزیت شده طی این مدت ،۵۵۸ هزار و ۶۰۵ تن به پایانه مرزی میلک و ۴۱۶ هزار و ۱۳۸ تن نیز به ترانزیت کالا از  طریق پایانه مرزی میرجاوه اختصاص داشته است. 

وی عمده کالاهای ترانزیت شده از پایانه های مرزی شمال استان را  لاستیک،فرآورده های نفتی و لوازم یدکی اعلام کرد و گفت:روزانه به طور متوسط بیش از ۵۶۰ دستگاه کامیون از این دو پایانه تردد صورت می گیرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت:موقعیت جغرافیایی ویژه و مناسب پایانه های میلک و میرجاوه به لحاظ همجواری با کشور های  همسایه وهمچنین امکانات بالقوه اقتصادی و ترانزیتی پایانه‌های مرزی موجب ایجاد موقعیت تجارت فرامرزی ممتاز برای استان شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار