نقش موثر زنان در تبلیغ دینی

یکی از فعالان اجتماعی و فرهنگی سیستان و بلوچستان با اشاره به حمایت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در امر توانمندسازی بانوان، گفت: زنان نقش موثری در تبلیغ دین دارند.

سهیلا صفرزایی گفت: با فعالیت‌ها و آموزش‌های فرهنگی و اجتماعی که تاکنون انجام شده، بانوان زیادی وارد جامعه شده که تصویر تاثیرگذارتری از آنان در شهر و استان ملموس است.

وی با اشاره به انجام فعالیت‌هایی که به عنوان مجلس گردان در مراسم مذهبی، عزاداری و مولودی خوانی بر عهده داشته، گفت: پس از گسترش فعالیت‌های خود و تشکیل تیم‌هایی از بانوان فعال سیستان و بلوچستان، «خانه‌های دین و زندگی» را پدید آورد.

این فعال اجتماعی سیستان و بلوچستان با اشاره به فعالیت ۱۵ ساله در مجالس مذهبی، ادامه داد: پس از مدت‌ها فعالیت مذهبی، فرهنگی و اجتماعی توانستم علاوه بر سبک زندگی مذهبی، بانوان زاهدانی را وارد این عرصه کند.

وی افزود: پس از تشکیل و راه اندازی گروه‌ها، پایگاه‌ها و مراکز تحت عنوان «خانه دین و زندگی»، به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده و در این پایگاه‌ها، آموزش‌های مختلف در زمینه‌های مطالبه گری، قرآن، سبک زندگی دینی و مسائلی از این قبیل برای بانوان ارائه شد.

صفرزایی اظهار کرد: این امر باعث شد برخی از این بانوان تبدیل به مطالبه گران منطقه زندگی خود شده و حقوق اجتماعی را پیگیری کنند

این فعال مذهبی از فعالیت‌های اقتصادی در کنار فعالیت‌های اجتماعی یاد کرد و افزود: اشتغالزایی یکی دیگر از موضوعات است که در کنار آموزش‌های مختلف، آن را به بانوان آموزش دادیم و امروز شاهدیم که برخی بانوان در زمینه تولیدات صنایع دستی محلی، مشغول فعالیت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار