استقبال از مسافرین و مهمانان نوروزی در پایانه مرزی میلک هیرمند

به مناسبت فرا رسیدن بهار طبیعت در اولین روز از فروردین ماه سال ۱۴۰۳ مسئولان شهرستان هیرمند با حضور در پایانه مرزی میلک از مسافرین و مهمانان نوروزی با اهدای شاخه گل استقبال کردند.

غلامیان معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار هیرمند گفت: با توجه به غرابت فرهنگی دوکشور ایران وافغانستان واساسا کشور‌های فارسی زبان درخصوص ایام نوروزوگرامی داشت این ایام برای اولین بار غرفه‌ی عرضه محصولات صنایع دستی واستقبال از مسافرین نوروزی در پایان مرزی میلک راه اندازی شد.
وی افزود: هدف از ایجاد این غرفه‌های صنایع دستی این است که بتوانیم ایت غرابت فرهنگی و تعاملات فرهنگی را بیشتر داشته باشیم.
پودینه رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هیرمند گفت: با توجه به شروع سال ۱۴۰۳ و برنامه‌های ستاد نوروزی شهرستان هیرمند تعداد دو غرفه فروش محصولات صنایع دستی در این شهرستان پیش بینی شده است.
وی افزود: غرفه اول در محل سیاه چادر ورودی شهر دوستمحمد و غرفه دوم هم در محل پایانه مرزی میلک با توجه به ورود تعداد زیاد مسافرین از کشور افغانستان در این محل راه اندازی شده است که این نمایشگاه تا پانزده فروردین ماه دایر می‌باشد.
شهرکی معاون پایانه مرزی میلک هیرمند گفت: در حال حاضر به طور متوسط روزانه تعداد بیش از دو هزار نفر مسافر ایرانی و خارجی از این مرز تردد ورود و خروج انجام می‌دهند.
وی افزود: تعداد دویست دستگاه خودروی سورای ایرانی و خارجی و تعداد ده دستگاه اتوبوس به مقاصد شهر‌های زهک، زابل و زاهدان مسافرین را جابجا می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار