افزایش ۶۱ درصدی ترانزیت کالا از پایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: این میزان افزایش ۶۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

ایوب کرد  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از ترانزیت ۹۷۴ هزار و ۷۴۳ تن کالا با ۴۰ هزار و ۳۰۶ دستگاه ناوگان از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در سالجاری خبرداد و گفت: این میزان افزایش ۶۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی گفت:  از مجموع ۹۷۴ هزار و ۷۴۳ تن کالای ترانزیت شده در این مدت، ۵۵۸ هزار و ۶۰۵ تن به پایانه مرزی میلک و ۴۱۶ هزار و ۱۳۸ تن نیز به ترانزیت کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه اختصاص داشته است.

وی عمده کالا‌های ترانزیت شده از پایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستان را لاستیک، فرآورده‌های نفتی و لوازم یدکی اعلام کرد و افزود: روزانه به طور متوسط بیش از ۵۶۰ دستگاه کامیون از این ۲ پایانه تردد می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: موقعیت جغرافیایی ویژه و مناسب پایانه‌های میلک و میرجاوه به لحاظ همجواری با کشور‌های همسایه و همچنین امکانات بالقوه اقتصادی و ترانزیتی پایانه‌های مرزی موجب ایجاد موقعیت تجارت فرامرزی ممتاز برای استان شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار