مقام آمریکایی: مذاکرات آتش‌بس غزه هنوز شکست نخورده است

سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی مدعی شد که تفاوت در دیدگاه‌های طرف‌های مذاکره در حال کاهش است و گفتگو‌ها هنوز به نقطه شکست نرسیده است.

جک لو، سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی ساعاتی پس از آنکه هیئت حماس قاهره را ترک کرد در کنفرانسی در تل‌آویو گفت: «مذاکرات برای آتش‌بس در غزه هنوز شکست نخورده است». 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، او گفت: «تفاوت [در دیدگاه‌ها] در حال کاهش است. هنوز توافقی حاصل نشده است. همه به ماه رمضان نگاه می‌کنند که نزدیک است. نمی‌توانم به شما بگویم که [مذاکرات] موفقیت‌آمیز خواهد بود، اما هنوز آنطور نیست که شکست خورده باشد». 

ساعاتی پیش، حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیئت آن قاهره را ترک کرده است. خبرگزاری دولتی القاهره مصر به نقل از یک منبع بلندپایه اعلام کرد که این هیئت برای مشورت در مورد پیشنهادات مصر را ترک کرده و مذاکرات هفته آینده از سر گرفته می‌شود.

در همین حال، خبرگزاری سی ان‌ان به نقل از یکی از دیپلمات‌ها، مذاکرات را «بسیار پر تلاطم» توصیف کرد و گفت: «مذاکره‌کنندگان امیدوار بودند که این هفته پس از چند روز ملاقات در قاهره پیش‌نویس توافق نوشته شود، اما این اتفاق نخواهد افتاد». یکی از مقامات آمریکایی نیز در همین خصوص گفت: «امید برای حصول توافق در حال محو شدن است». 

ناکامی در دستیابی به توافق پس از این اتفاق می‌افتد که رئیس جمهور آمریکا پیش‌تر ابراز امیدواری کرده بود که تا دوشنبه هفته گذشته، توافق بین طرف‌ها حاصل شود. وی بعدا اعتراف کرد که دستیابی به توافق در این مدت کوتاه بعید است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار