روایتی از روز‌های سخت، اما شیرین برگزاری انتخابات در خراسان جنوبی

انتخابات ۱۱ اسفند در خراسان جنوبی با بارش برف و برودت هوا همزمان شد، اما با تلاش تمامی نیروها، روزی سخت، اما شیرین را پشت سر گذاشتیم.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی و رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: قبل از انتخابات با تشکیل ستاد انتخابات، کمیته هفت گانه، جلسات، تشکیل شورای اداری، آموزش اعضای هیئت‌های اجرایی، اتصال فرمانداری‌ها و شورا‌ها به فیبر نوری، آموزش عوامل اجرایی، بررسی محل شعب اخذ رأی، برقراری ارتباطات در شعب سیار و ثابت و برگزاری مانور‌ها تمام شرایط را برای برگزاری یک انتخابات سالم و امن فراهم کردیم.

او افزود: به دلیل برودت هوا، افت فشار گاز و یخبندان و برف در روز انتخابات کار برای عوامل کمی سخت شد، اما تمام دستگاه‌ها و عوامل اجرایی و نظامی و انتظامی با تمام توان پای کار آمدند و تمام جاده‌ها در روز انتخابات برف روبی و شن پاشی شده بود.

طالبی بیان کرد: حتی از مناطق دور افتاده و صعب العبور هم غافل نشدیم و نیرو‌ها از شب قبل عازم این مکان‌ها شدند که حتی در برخی موارد ماشین‌ها در گل گیر کرده و یا منجر به تصادف شده بود و ماشین‌های جایگزین از مسیر‌های دیگری به محل‌های مربوطه رفتند تا فرآیند رأی گیری انجام شده و رأی روی زمین نماند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی و رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی ادامه داد: در روز انتخابات نیز کوچک‌ترین مشکل امنیتی نداشتیم و بعد از آن شمارش آراء تا ۶ صبح انجام و جمع بندی نهایی ۷ صبح شنبه ۱۲ اسفند انجام شد.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: در روز انتخابات نیرو‌ها از دو ساعت قبل مستقر و رأس ساعت ۸ صبح ۹۸ درصد شعب اخذ رأی در استان فعال بودند که این خود آماری بزرگ و حاصل برنامه‌ریزی‌های درست بود.

طالبی تصریح کرد: در موضوع‌های اجرایی و ستاد انتخاباتی تاکنون هیچ اعتراض شفایی و کتبی نداشتیم و تا ۱۷ اسفند مردم و نامزد‌ها فرصت ثبت اعتراضات خود در سامانه را دارند که تاکنون اطلاعات و اعتراض خاصی که منجر به شمارش مجدد آراء شود نداشتیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی و رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی اظهار کرد: با فاصله بسیار کمی رتبه دوم مشارکت در انتخابات در کشور را کسب کردیم و ۶۳.۸ درصد افراد واجد شرایط در انتخابات ۱۱ اسفند امسال شرکت کردند.

او گفت: در مورد برگزاری دور دوم انتخابات در حوزه بیرجند، درمیان و خوسف هنوز زمان دقیق اعلام نکرده اند، اما پیش‌بینی می‌شود که این دور انتخابات بعد از ماه رمضان و در دهه اول اردیبهشت سال آینده برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار