فرآیند برگزاری دور دوم انتخابات منتظر اعلام زمان بعدی

با توجه به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه بیرجند، درمیان و خوسف به دور دوم کشیده شده است، زمان برگزاری آن تا یک ماه بعد از تأیید شورای نگهبان، از سوی شورای نگهبان و وزارت کشور اعلام می‌شود.

فاضلی فرد فرماندار شهرستان بیرجند در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: به استناد قانون انتخابات، هر نامزدی که ۲۰ درصد کل آراء را کسب کند به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می‌کند.

او افزود: در این دوره انتخابات، رقابت‌ها فشرده و سنگین بود و هیچ کدام از نامزد‌ها در حوزه بیرجند، درمیان و خوسف نتوانستند ۲۰ درصد کل آراء را کسب کنند بنابراین انتخابات به دور دوم بین دو نفر اول کشیده شد.

فاضلی فرد بیان کرد: بعد از اینکه مرحله اول انتخابات به وسیله شورای نگهبان تأیید شود، شورای نگهبان و وزارت کشور یک ماه زمان دارند تا تاریخ بعدی انتخابات را اعلام کنند.


بیشتر بخوانید


فرماندار شهرستان بیرجند ادامه داد: به استحضار مردم حوزه بیرجند، درمیان و خوسف می‌رسانیم که مجموع آراء صحیح در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۴۳ هزار و ۴۳۰ رأی بود که مردم سه شهرستان به ۳۳ نامزده حوزه خود در این دوره رأی دادند.

او عنوان کرد: سید حسن هاشمی با تعداد آراء مأخوذه ۲۶ هزار و ۸۰۹ رأی و علی مولوی حقیقی با کسب ۲۴ هزار و ۳۰۳ رأی دو نامزدی هستند که در حوزه بیرجند، درمیان و خوسف به مرحله دوم انتخابات راه پیدا کردند.

فاضلی‌ فرد تصریح کرد: این دوره از انتخابات منظم‌ترین و با برنامه‌ریزی‌ترین انتخابات بعد از پیروزی انقلاب بود به لحاظ اینکه هم از تجربیات ادوار قبل استفاده کردیم و هم تمام فرآیند‌ها زیر نظر سامانه شورای نگهبان انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار