حضور زنان در انتخابات پیش نیاز توسعه سیاسی/ترغیب خانواده برای حضور در انتخابات بر عهده بانوان است

بانوان فعال در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خراسان جنوبی معتقدند حضور زنان در انتخابات از پیش نیاز‌های توسعه یافتگی سیاسی است و رنگ عاطفی بر مبنای شعور به جامعه می‌بخشد.

بانوان به عنوان نیمی از جمعیت ایران در انتخابات پیش رو نقش موثر و مهمی داشته و مشارکت سیاسی آنان شاخص حائز اهمیت در فرآیند توسعه پایدار است.

زنگویی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت:زنان الگوی سوم نقش اجتماعی خود را در جامعه ایفا کنند، یکی از مصادیق آن حضور در انتخابات است که ایجاد روحیه اجتماعی فرآیند این نقش‌پذیری محسوب می‌شود دقیقا همان تکلیفی که زمان جنگ بر دوش زنان گذاشته شده بود.

وی افزود: زن و مرد در هوش و دانش هیچ فرقی با هم ندارند اما در جنبه نرم افزاری، زنان از لحاظ قلبی روحیات قوی‌تری از مردان دارند لذا مقام معظم رهبری از این جنبه بر نقش و قدرت همدلی و همراه سازی زنان در انتخابات تاکید دارند تا جامعه رنگ عاطفی بر مبنای شعور بگیرد.

 ترغیب خانواده برای حضور در انتخابات بر عهده بانوان است

ضیائیان بانوی فعال در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی استان گفت:یکی از شاخص‌های اساسی توسعه پایدار و توانمندسازی، مشارکت سیاسی زنان در فرآیند تصمیم‌گیری‌های ملی و بین‌المللی است. مشارکت زنان در فعالیت‌های سیاسی نقش بسزایی در توسعه و نوسازی هر کشوری دارد.

 وی افزود: با توجه به اینکه مهمترین نقش زن در داخل خانه است؛ مادرها می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند و فرزندان و همسرانشان را برای اینکه در زمینه انتخابات فعال باشند تشویق کنند و در زمینه یک انتخاب آگاه و درست درست تحقیق کنند.

ضیایان بیان کرد: زنان در برخی از مسائلِ شناختِ اشخاص و راهبردها و جریان‌ها، دقیق‌تر و ظریف‌تر از مردها نگاه می‌کنند و نقاطی را پیدا می‌کنند؛ لذا مادران و همسران می‌توانند بسیار دقیق تر در شناخت نامزدهای انتخاباتی، حضور پای صندوق‌ها، هم داخل و هم خارج خانه ایفای نقش کنند.

یکی از شاخص‌های اساسی توسعه پایدار و توانمندسازی، مشارکت سیاسی زنان در فرآیند تصمیم‌گیری‌های ملی و بین‌المللی است. مشارکت زنان در فعالیت‌های سیاسی نقش بسزایی در توسعه و نوسازی هر کشوری دارد، با درک اهمیت این مشارکت، هر کشوری باید تلاش کند که موانع مشارکت زنان را مرتفع سازد تا زمینه‌های دستیابی به رشد و شکوفایی جامعه در همه عرصه‌ها فراهم شود.

حضور زنان در ابعاد مختلف سیاسی به عنوان نیمی از نیروهای انسانی در جوامع بشری از پیش نیازهای توسعه یافتگی سیاسی به شمار می‌رود.

منبع:ایرنا

برچسب ها: انتخابات ، بانوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.