۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات گردشگری در تربت‌حیدریه پرداخت شد

معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌ حیدریه گفت : از ابتدای آغاز بکار دولت سیزدهم ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات گردشگری به این شهرستان پرداخت شده موجبات رشد سه برابری شاخص‌های حوزه گردشگری منطقه را بدنبال داشته است.

علی‌اکبر کی‌پور معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه گفت: در حالی که تا قبل آغاز بکار این دولت، تنها ۲ واحد اقامتی در این خطه وجود داشت، اما اکنون در این دولت ۱۴ اقامتگاه بومگردی و سنتی ایجاد و یکی از معضلات و نیاز‌های اصلی شهرستان در زمینه اقامت گردشگران، تا حدودی بر طرف شده‌است.

او با بیان این‌که برای نخستین بار و با هدف کاربری فرهنگی و گردشگری، ۱۲ بنای تاریخی شهرستان مرمت و ساماندهی شد، افزود: در همین مدت سه خانه صنایع‌دستی با هدف آموزش، تولید و عرضه صنایع دستی در سطح شهرستان ایجاد شده‌است.

رئیس کارگروه گردشگری شهرستان تربت‌حیدریه از تمامی دستگاه‌های عضو این کارگروه خواست تا ضمن ارزیابی کمبود‌های این حوزه، خود را مهیای پذیرایی از گردشگران نوروزی نمایند.

کی پور بیان کرد: از مهم‌ترین اهداف و سیاست‌های این اداره، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و انجمن‌های میراث فرهنگی و در این راستا تعداد ۶ اثر تاریخی با مشارکت مردم و بخش خصوصی، مرمت و احیا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار