با حضور وزیر میراث فرهنگی و گردشگری انجام شد

افتتاح رسمی باغ‌ ایرانی ایوان سلام پایانه مسافربری امام‌رضا (ع)

طرح بازپیرایی فضای مقابل پایانه امام‌رضا (ع) طی مراسمی با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به‌صورت رسمی افتتاح شد.

طرح بازپیرایی فضای مقابل پایانه امام‌رضا (ع) طی مراسمی با حضور "عزت الله ضرغامی" وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهردار مشهد، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر به‌صورت رسمی افتتاح شد.

عزت الله ضرغامی در مراسم افتتاح ایوان سلام در مشهد گفت: پروژه ایوان سلام معماری بسیار زیبا و ارزنده‌ای دارد و با احداث این پروژه فضای بسیار خوبی برای زائران امام هشتم ایجاد شده است.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: با توجه به کم بودن بودجه گردشگری در کشور، باید سرمایه گذاری‌هایی متناسب با شان گردشگری ایران انجام گیرد که با تدابیری که دولت انجام داده است اعتبارات و تسهیلات مناسبی برای کسانی که می‌خواهند در حوزه گردشگری سرمایه گذاری کنند فراهم کرده است.

او گفت: این تسهیلات گردشگری در تفاهم نامه‌ای که با صندوق ملی انجام شده است ظرفیت خوبی برای وام با بهره کم و طولانی مدت و تسهیلاتی که قبلا نبود و الان فراهم شده برای افرادی که خواهان دریافت تسهیلات گردشگری و صنایع دستی هستند.

ضرغامی گفت: یکی از برنامه‌های مهم وزارت میراث برای سرمایه گذاران در بخش گردشگری و صنایع‌دستی از بین بردن موانع پیش روی آنهاست، ما این موانع را شناسایی کردیم و موانع و مشکلات به تدریج برطرف خواهد شد.

شهردار مشهد نیز در این بازدید گفت: ساخت پروژه ایوان سلام یا جلوخان پایانه مسافربری امام رضا از سال ۱۳۹۹ آغاز شد و تا شهریور ماه سال گذشته در فضایی به وسعت ۲.۷ هکتار تنها ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اما در ۶ ماه گذشته این پروژه با هزینه بیش از ۲۰ میلیارد تومان به مساحت ۱۲ هکتار رسیده و امروز به طور رسمی با حضور وزیر میراث فرهنگی و گردشگری به بهره برداری رسید.

این بازپیرایی در جهت حفظ منظر شهری به شکل باغ ایرانی با آب‌نما و فضای سبز طراحی و اجرا شده و، چون هنگام ورود به این محدوده، زائران با گنبد و بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) روبه‌رو می‌شوند از گذشته به ایوان سلام معروف است، بر همین اساس"باغ ایرانی ایوان سلام" نامگذاری شده است.

این طرح در ابتدا به دو فاز تقسیم شد و پیرو تأکید شهردار مشهد مبنی بر اتمام هر چه سریع‌تر فاز اول آن، سازمان عمران با افزودن نوبت شب سرعت عملیات اجرایی پروژه را افزایش داد.

بدین منظور ۲۴۵ نفر نیرو شامل کارگر و متخصص در سه نوبت در این پروژه فعالیت داشته‌اند.

باغ ایرانی ایوان سلام پایانه مسافربری امام رضا (ع) ۲۷ اسفندماه سال گذشته و با اتمام عملیات عمرانی بدون برگزاری مراسم افتتاح بر زائران و مجاوران امام رضا (ع) گشوده شده بود.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.