معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی:

صدور پروانه کسب برای تأسیسات دارای مجوز از وزارت گردشگری وجاهت قانونی ندارد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: صدور پروانه کسب از سوی اتحادیه مهمان‌پذیران و هتل‌آپارتمان داران مشهد برای واحد‌های دارای پروانه بهر ه برداری از وزارت گردشگری وجاهت قانونی ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی گفت: نظارت بر تأسیسات گردشگری به منظور رسیدن به اهداف پیش‌بینی‌شده در ماده ۱۰۰ قانون برنامه ششم توسعه است.

او افزود: واگذاری امور قابل تصدی به تشکل‌های حرفه‌ای تشکیل‌شده توسط وزارت گردشگری در خصوص عدم شمولیت قانون نظام صنفی برای تأسیسات گردشگری، جامعه حرفه‌ای هتل‌آپارتمان داران تشکیل‌شده و جامعه حرفه‌ای مهمان‌پذیران نیز در حال تشکیل است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: نرخ نامه اقامت، اغذیه، نوشیدنی‌ها و سایر خدمات آن دسته از تأسیسات گردشگری که جوامع حرفه‌ای گردشگری آن‌ها تشکیل‌شده است با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و با امضای رئیس تشکل آن‌ها صادر می‌شود، ولی در سایر تأسیسات که جوامع حرفه‌ای آن‌ها تشکیل نشده نرخ نامه با امضا مدیرکل استان صادر می‌شود.
بیشتربخوانید


بیدخوری بیان کرد: با توجه به قوانین و مقررات حوزه گردشگری و با توجه به این‌که پروانه بهره‌برداری، نرخ نامه و نظارت در این تأسیسات از سوی اداره کل و جوامع حرفه‌ای انجام می‌شود اتحادیه مهمان‌پذیران و هتل‌آپارتمان داران مشهد هیچ اختیاری برای موارد ذکرشده ندارد و بنابراین اخذ حق عضویت نیز منطقی به نظر نمی‌رسد.

او بابیان این‌که این واحد‌های اقامتی نیازی به دریافت پروانه کسب از این اتحادیه ندارند، تصریح کرد: شرط استفاده از تسهیلات گردشگری ازجمله اعمال تعرفه صنعتی برای مصارف برق، گاز، آب، تسهیلات بانکی صرفاً داشتن پروانه بهره‌برداری معتبر از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تأکید کرد: برابر اطلاعات دریافتی اتحادیه مهمان‌پذیران و هتل‌آپارتمان داران طی تماس تلفنی و مراجعه حضوری به واحد‌های اقامتی را وادار به اخذ یا تمدید پروانه کسب، کرده است.

بیدخوری اظهار کرد: اتحادیه‌ها برابر ضوابط و مقررات موجود اجازه جلوگیری از فعالیت تأسیسات گردشگری به بهانه نداشتن پروانه کسب را ندارند.

انتهای پیام//ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.