تأمین بخش عمده زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: بیش از ۵۰ سایت جدید نهضت ملی مسکن در استان طراحی شده و زیرساخت عمده این سایت‌ها انجام شده است.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در برنامه میدان انقلاب صدا و سیمای استان گفت: در مورد آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در استان که از طرح‌های بزرگ و مورد نیاز مردم است می‌توانیم به این مورد اشاره کنیم که در دهه فجر امسال بخش عمده کار زیرساختی سایت‌های نهضت ملی مسکن آغاز می‌شود.

او افزود: تاکنون بیش از ۵۰ سایت جدید نهضت ملی مسکن در استان طراحی شده و تحویل مردم داده‌ایم که برای آغاز عملیات ساخت نیازمند تأمین کامل زیرساخت‌های آنان هستیم و در دهه فجر امسال تأمین زیرساخت برخی از سایت‌ها آغاز می‌شود و کار اعطای زمین در سایت‌هایی که کار زیرساختی آن‌ها تمام شده است را آغاز می‌کنیم.

عباس‌ زاده بیان کرد: تأمین آب، برق و گاز بخشی از این سایت‌ها انجام شده و عملیات اجرایی ساخت مسکن در آنان در دهه فجر آغاز می‌شود و برای بقیه سایت‌ها همزمان با تحویل زمین کار زیرساختی آن‌ها انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: تأمین و تحویل زمین و تأمین زیرساخت نهضت ملی مسکن برایمان بسیار حائز اهمیت است و از بانک‌ها نیز می‌خواهیم که برای اعطای تسهیلات همکاری بیشتری داشته باشند.


بیشتر بخوانید


او گفت: به طور کل نزدیک به ۴۰ هزار نفر تاکنون در استان واجد شرایط تحویل زمین شده‌اند و برای ۱۰۰ هزار نفر در حوزه شهری و روستای استان زمین تأمین شده است.

بهره‌برداری و آغاز عملیات ساخت ۹۱۴ طرح در دهه فجر

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در دهه فجر امسال ۹۱۴ طرح با اعتبار هزینه کرد و یا اعتبار پیش بینی شده بیش از ۳۸ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آنان آغاز می‌شود.

او افزود: از این تعداد ۸۷۱ طرح با ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار افتتاح می‌شود که عمدتا طرح‌های عمرانی نیمه تمام هستند و به طور کل در استان هم اکنون بیش از  هزار و ۲۰۰ طرح نیمه تمام داریم که با تزریق اعتبار کار ساخت آنان را به پایان می‌رسانیم.

عباس زاده بیان کرد: ۴۳ طرح از مجموع طرح‌های دهه فجر امسال با ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری است و حجم اعتباری لازم برای آنان بالاست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: ۲ بیمارستان شهر خوسف و شهر بشرویه که سال‌های زیادی نیمه تمام مانده بود نیز در دهه فجر امسال با حضور مقامات ملی و استانی افتتاح می‌شود و در حوزه سرمایه‌گذاری نیز ۲۶ طرح معدنی افتتاح می‌شود و عملیات اجرایی ۷ طرح معدنی جدید نیز آغاز می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.