۱۰۰ کلاس درس جدید در بیرجند احداث می‌شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی از احداث ۱۰۰ کلاس درس جدید در بیرجند تا مهر سال آینده خبر داد.

رخسارپور مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: اکنون سرانه فضای آموزشی در خراسان جنوبی ۶.۵ مترمربع به ازای هر دانش آموز بوده و متوسط کشوری ۵.۲۲ مترمربع است؛ بنابراین سرانه آموزشی در خراسان جنوبی حدود ۱.۵ مترمربع به ازای هر دانش آموز از میانگین کشوری بالاتر است.

او افزود: با توجه به این آمار هنوز هم مشکلات نقطه‌ای در استان در مورد کمبود فضا‌های آموزشی وجود دارد به طوری که در بیرجند سرانه آموزشی به ازای هر دانش آموز ۴.۵ مترمربع بوده که از سرانه میانگین کشوری پایین‌تر است.

رخسار پور اظهار کرد: این موضوع سبب شده ۴۹ مدرسه ۲ شیفته در سطح شهرستان بیرجند وجود داشته باشد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی ادامه داد: تلاش می‌کنیم اول مهر سال آینده ۱۰۰ کلاس درس در بیرجند افتتاح شود تا به متوسط سرانه استانی برسد.

او با اشاره به اینکه در مهر امسال حدود ۶۴ طرح با ۱۵۶ کلاس درس آماده افتتاح شده که بسیاری از این فضا‌ها در مناطق و روستا‌های کم برخوردار بوده است، تصریح کرد: زیربنای این طرح‌ها بالغ بر ۱۷ هزار و ۷۰۰ مترمربع بوده است.

رخسارپور با بیان اینکه بخشی از مدارس نیمه تمام در استان به بهره برداری رسیده است، بیان کرد: هدف دومی که دولت در نظر گرفته برقراری عدالت آموزشی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار