مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی مطرح کرد؛

۱۰۰ پروژه آموزشی در انتظار اعتبارات دولتی

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی گفت: ۱۰۰ پروژه نیمه تمام را باید در اولین فرصت با اعتبارات دولتی به اتمام رسانده و آن در اختیار دانش آموزان قرار دهیم.

رخسارپور مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: احداث فضا‌های آموزشی و توسعه فضا‌ها و تجهیزات مدارس از رسالت‌های اصلی سازمان نوسازی مدارس است.

او افزود: در استان بیش از یک هزار و ۵۰۰ مدرسه دولتی وجود دارد که تمام این مدارس را باید در صورتی که بتوانیم از نظر اعتبارات دولتی حمایت کرده تا مدارس خوبی داشته باشیم.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به اهداف سازمان نوسازی مدارس در دولت سیزدهم گفت: این دولت سه هدف را در حوزه کاری سازمان نوسازی مدارس دنبال می‌کند.

رخسارپور اضافه کرد: با توجه به سند تحول آموزش و پرورش توجه به احداث مجتمع‌های آموزشی با معماری اسلامی و ایرانی و قانون تربیت معلم یکی از اهداف این سازمان در این دولت است، یعنی اگر ما یک مجتمع آموزشی را احداث کردیم تا جایی که امکان دارد از فضا‌هایی مانند مسجد، کتابخانه و سالن ورزشی بتوانند اهالی محل استفاده کنند، چون فضا‌های عمومی هستند.

او با بیان اینکه هدف دیگری که این سازمان دنبال می‌کند، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است، یادآور شد:  ۱۵۰ پروژه نیمه تمام در استان وجود داشت که ۵۶ پروژه اول مهر افتتاح و ۱۰۰ پروژه دیگر را باید در اولین فرصت با اعتبارات دولتی به اتمام رسانده و آن در اختیار دانش آموزان قرار دهیم.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی، عدالت آموزشی را سومین هدف سازمان نوسازی مدارس عنوان کرد و یادآور شد: مناطقی در استان وجود دارد که سرانه مثبت فضای آموزشی به تعداد دانش آموز کمتر است.

رخسارپور با اشاره به اینکه سرانه کشور ۵.۵ مترمربع به ازی هر دانش آموز و در خراسان جنوبی ۶.۵ متر مربع بوده که نسبت به متوسط سرانه کشوری وضعیت بهتری دارم، اما به لحاظ منطقه‌ای دارای مشکلاتی هستیم، ادامه داد: یکی از این مناطق شهرستان بیرجند و حواشی آن بوده که بیش از ۴۵ مدرسه دو شیفت هستند.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی اضافه کرد: تمرکز اداره کل نوسازی مدارس استان این بوده که با توجه به عدالت آموزشی مورد نظر دولت بتواند فضا‌های بیشتری را احداث کرده تا دانش آموزان راحتر تحصیل کنند.

رخسارپور با بیان اینکه در مهر ماه امسال ۵۶ پروژه آموزشی، ورزشی و فرهنگی شامل ۱۶۵ کلاس درس با مساحت ۱۷ هزار و ۷۰۰ مترمربع آماده افتتاح شد، گفت: در سفری که معاون عمرانی وزیر و ریاست سازمان نوسازی کشور به استان داشتند مدارسی در شهرستان‌های طبس، بشرویه، فردوس و همچنین یک استخر مجهز دانش آموزی که مجهزترین استخر دانش آموزی شرق کشور بوده در زیرکوه با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان افتتاح شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار