آغاز کمپین کاغذ مهربانی در مدارس بیرجند

معاون اداره حفاظت محیط زیست بیرجند گفت: به مناسبت هفته هوای پاک کمپین کاغذ مهربانی در مدارس بیرجند آغاز شد.

 مقدم معاون اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند گفت: همزمان با گرامیداشت هفته هوای پاک، مراسم آغاز کمپین کاغذ مهربانی در دبستان پسرانه آیت شهرستان بیرجند برگزار شد و گفت و گوی محیط زیستی خوبی با دانش آموزان در حوزه های مختلف از جمله تفکیک زباله و … داشتیم.

او آموزش را یکی از ارکان مهم مدیریت پسماند دانست و افزود: تفکیک زباله از مبدأ اوج مشارکت فرهنگی شهروندان است و بی شک مدارس و نسل نو می توانند گام بزرگی در این مسیر بردارند.

مقدم با اشاره به اقدام آموزشی انجام شده توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند بیان کرد: طی یک ماه گذشته با برنامه ریزی و هماهنگی های انجام شده با حضور در ۱۰ مدرسه سطح شهر بیرجند بیش از دو هزار و ۴۶۰ نفر از دانش آموزان مدارس از آموزش های محیط زیستی در زمینه تفکیک زباله و بازیافت بهره مند شدند.

معاون اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند گفت: ما به دانش آموزان تأکید می کنیم که اصل بر این است که زباله و کاغذ کمتری تولید کنیم و از کاغذهای موجود بیشترین استفاده را داشته باشیم.

او با تأکید بر اینکه بیشترین تولید ومصرف کاغذ در مدارس است، اظهار کرد: کاغذ از یک منبع اصیل طبیعی یعنی درخت تولید می شود و از این نظر مهم است که چگونه از این منابع طبیعی به درستی استفاده کنیم.

مقدم  در این مراسم در خصوص بازیافت و اهمیت آن، تلاش در جهت تولید زباله کمتر و تفکیک دور ریختنی های باارزش و مدیریت زباله های تر بعنوان بخش قابل توجه زباله های تولیدی در منازل و تهیه خوراک دام و کود کمپوست مطالبی بیان کرد.

معاون اداره حفاظت محیط زیست بیرجند تصریح کرد: ما طرح محیط یار را برای استفاده از ظرفیت دانش آموزان برای فرهنگ سازی حوزه محیط زیستی داشتیم و در این زمینه اقدامات ارزشمندی انجام شد ولی متاسفانه این طرح استمرار پیدا نکرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.