ضرورت ارتقای سواد رسانه‌ای جوانان

معاون استاندار آذربایجان‌غربی گفت: طراحی ساز و کار ارتقای سواد رسانه‌ای جوانان استان ضروری است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌ غربی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان با تاکید بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تولید محتوا در این خصوص گفت: ارتقای سواد رسانه‌ای جوانان امر مهمی بوده و ساز و کار آن به سرعت طراحی و اجرایی شود.

رضا ابراهیمی افزود: محتواسازی و تبیین آسیب‌های فضای مجازی به گروه‌های مردمی سپرده شده و از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی برای توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد در این راستا بهره برده شود.

وی خاطرنشان کرد: آسیب‌های فضای مجازی موضوع بسیار گسترده‌ای بوده و این مسایل اساسی به صورت کارشناسی شده، احصاء و بررسی شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی به تبیین مزیت‌های فضای مجازی در کنار معایب نیز اشاره کرده و افزود: برای این موضوع چاره اندیشی شده و برنامه ریزان در گام نخست، آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

ابراهیمی همچنین با بیان اینکه مدیران به موضوع سواد رسانه‌ای به عنوان یک اولویت اساسی توجه کنند، اضافه کرد: بحث جوانان و سواد رسانه‌ای حوزه‌ای عمومی بوده و تمامی دستگاه‌ها در این باره مسئولیت دارند.

معاون استاندار افزود: در حوزه افزایش سواد رسانه ای، آموزش و پرورش به صورت جدی دوره‌های آموزشی مناسبی را از مقطع ابتدایی تا متوسطه دوم برگزار کند و سامانه شاد، فرصتی برای این اقدام اثرگذار و مهم است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: دانشگاه‌ها نیز برنامه اختصاصی در این زمینه داشته باشند و یک برنامه مدون و مشخصی در این راستا تهیه و تدوین شود.

ابراهیمی درخصوص عملکرد بانک‌ها در زمینه اعطای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری نیز گفت: بانک‌ها با پرهیز از رکود در اعطای تسهیلات، در زمینه وام‌های تکلیفی عملکرد خوبی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.