کتاب، یک رسانه مهم و اثربخش است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: کتاب به خودی خود، یک رسانه مهم و اثربخش است و حلقه اتصال تمدن‌ها و فرهنگ هاست.

به مناسبت روز خبرنگار و سالگرد شهادت شهید صارمی، نشست کتابخوان تخصصی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، اصحاب رسانه و خبرنگاران فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی ضمن گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: رسالت خطیر خبرنگاری با حق گویی، آگاهی بخشی و مطالبه گری عجین است و این نشان دهنده اهمیت حوزه خبر و خبرنگاری و نقش آن‌ها در احقاق حقوق عموم مردم می‌باشد.

خدیجه معصومی ضمن قدردانی از زحمات خبرنگاران در ترویج کتابخوانی و انعکاس فعالیت کتابخانه‌های عمومی ادامه داد: کتاب به خودی خود، یک رسانه مهم و اثربخش است و حلقه اتصال تمدن‌ها و فرهنگ هاست؛ فضیلت کتابخوانی، در جامعه کنونی تبدیل به ضرورت شده است که علیرغم ظهور فناوری‌های نوین، همچنان رسانه‌ای مهم و اثرگذار در بالندگی جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به مأموریت‌های اصلی نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: آگاهی بخشی، آموزش و آفرینش، سه مأموریت اصلی کتابخانه‌های عمومی هستند که نهاد کتابخانه‌های عمومی با رویکرد کاربرمحوری، فعالیت‌های متنوع کتابخانه‌های عمومی را در راستای این سه مأموریت به انجام می‌رساند؛ با افزایش کیفیت و تنوع خدمات، فعالیت‌های فراکتابخانه‌ای و توجه به نیاز‌های اطلاعاتی اقشار مختلف مردم، در راستای حفظ وفاداری مخاطب و افزایش ضریب نفوذ کتابخانه‌ها تلاش می‌کنیم و خبرنگاران با انعکاس این فعالیت‌ها، مروج عنصر کتاب و کتابخوانی هستند.

 مدیر باشگاه خبرنگاران جوان در استان آذربایجان‌غربی نیز در این نشست، ضمن تشریح نقش خبرنگاران در آگاهی بخشی اجتماعی پیرامون مفاهیم بنیادی اصول خبرنگاری سخن گفت و افزود: خبرنگاران، با هوش اجتماعی و سیاسی بالا به تنهایی فراتر از ارزش های خبری هستند.

الیاس گندمی  تسلط به سواد رسانه‌ای و تیزبینی، و هوشمندی را از ملزومات حوزه خبرنگاری برشمرد.

در ادامه، نشست کتابخوان تخصصی، چندین کتاب تخصصی مرتبط با رسانه و مسائل اجتماعی  توسط خبرنگاران حاضر معرفی و از خبرنگاران فعالان در حوزه کتاب با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.