۲۰ محتوای ویدیویی برای ارتقای سواد رسانه‌ای در دانشگاه ارومیه تولید شد

رییس دانشگاه ارومیه با اشاره به تولید ۲۰ محتوای ویدیویی آموزش فرهنگ عمومی با هدف ارتقای سواد رسانه‌ای گفت: محتوا‌های تولید شده در آپارات بارگزاری و در دسترس عموم مردم قرار گرفته است.

احمد علیجانپور با اشاره به ادامه دار بودن تولید محتوا برای ارتقای سواد رسانه‌ای، گفت: در همین راستا با آغاز سال تحصیلی جدید، پنج کارگاه ویژه دانشجویان و سه کارگاه ویژه کارکنان و اعضای هیات علمی با موضوع سواد رسانه‌ای برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در افزایش سطح سواد رسانه‌ای جامعه، افزود: امروزه حضور رسانه‌ها بطور ناخودآگاه بر سواد رسانه‌ای مردم تاثیر می‌گذارد و با اعتماد آنها، روابط اجتماعی محکم و صلح‌آمیز حفظ می‌شود که این‌ها به نوبه خود، پایه و اساس رفتار‌های جمعی و همکاری‌های سازنده است.

رییس دانشگاه ارومیه با تاکید بر اینکه بهره گیری از مهارت‌های سواد رسانه‌ای از طریق آموزش باید جزیی از زندگی هر فرد محسوب شود، اضافه کرد: در این میان اساتید دانشگاه‌ها، پژوهشگران و محققان باید درک خود را از مفهوم تفکر نقادانه بالا ببرند تا بتوانند از دانش‌های نوین در تکنیک کلاس‌های آموزشی سواد رسانه‌ای استفاده کنند.

وی ادامه داد: بهره گیری از چارچوب سواد رسانه‌ای ضروی است و به عبارت دیگر تفکر محض کافی نیست و باید اندیشیدن و تفکر با معیار‌های استاندارد فکری منطبق شود تا موجب پیشرفت شخص گردد.

علیجانپور وارد کردن نظام سواد رسانه‌ای در نظام آموزش رسمی کشور و انجام تحقیقات و مطالعات تطبیقی به منظور الگوی مطلوب، ارزشیابی منسجم و نظارت مستمر بر عملکرد فعالان سواد رسانه‌ای، بستر مناسب برای تولید انبوه محصولات فرهنگی دیجیتال متناسب با ارزش‌های نظام، حمایت از توسعه کمی و کیفی رسانه‌های دیجیتال، حمایت از تمام تولیدکنندگان محتوای دیجیتال را از مهمترین اقدامات لازم در جهت ارتقای رسانه‌های دیجیتال و اثربخشی سواد رسانه‌ای کشور دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.