دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی عنوان کرد:

امکان شرکت در انتخابات با ۵ مدرک شناسایی

دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: مردم در دوره‌های گذشته تنها با شناسنامه و کارت ملی می‌توانستند در انتخابات شرکت کنند، اما در این دوره با ۵ مدرک شناسایی می‌توانند در فرایند رای گیری حاضر شوند.

امیر فریدنیا در نشست اقدامات انجام شده برای الکترونیکی شدن انتخابات که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، گفت: در شرایط کنونی ناامیدی در فضای مجازی گسترش پیدا کرده و همین امر باعث شده است امید آفرینی در جامعه کمرنگ شود، در این میان، رسانه‌های داخلی در ترغیب مردم به حضور و مشارکت بیشتر نقش اساسی دارند.

وی به ضرورت دشمن شناسی در عرصه سیاسی اشاره و ابراز کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حال جهاد هستیم و رسالت سنگینی بر آگاه سازی جامعه بر دوش خواص جامعه است و باید مراقب باشیم بی اعتمادی در جامعه دامن زده نشود.

دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی با اشاره به اینکه خراسان رضوی زمینه و شرایط برای انتخابات سالم و ایمن را فراهم کرده است، ابراز کرد: تاکنون ۴ هزار و ۵۴۵ شعبه پایش و قطعی شده است و از این تعداد ۳ هزار و ۵۶۴ شعبه ثابت و ۹۸۱ شعبه سیار وجود دارد.

فریدنیا خاطرنشان کرد: در دوره‌های گذشته تنها با شناسنامه و کارت ملی می‌توانستند در انتخابات شرکت کنند، اما در این دوره مردم با ۵ مدرک شناسایی شامل کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه و کارت پایان خدمت سربازی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی با اشاره به اینکه آموزش‌های لازم برای برگزاری هر چه بیشتر انتخاباتی سالم در انجام شده است، بیان کرد: دوره‌های شبیه‌سازی اخذ رای برگزار و طی آسیب‌شناسی که پیش از آغاز سال به آن پرداختیم حدود ۹ دوره آموزشی برای فرمانداران، معاونان سیاسی و بخشداران مستقل برگزار کردیم.

فریدنیا با اشاره به اینکه با رقابت بیشتر بین کاندیدا‌ها شاهد انتخاباتی پرشور خواهیم بود افزود:: هزار و ۷۴۴ داوطلب قطعی داشتیم که هزار و ۱۲۳ نفر تایید شدند و در مقطع هیئت وزارت استان ۷۸۰ نفر که ۶۷۹ نفر مرد و ۱۰۱ نفر خانم هستند، تایید شدند و از داوطلبان دوره قبلی نیز ۴۵ درصد تایید صلاحیت شدند.

وی ابراز کرد: از سه ماه گذشته بحث انتخابات تمام الکترونیک مطرح و نواقص برطرف شد و اعلام می‌کنیم خراسان رضوی آمادگی برگزاری انتخابات تمام الکترونیک را دارد، اما هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است و تا پایان دی ماه تکلیف برگزاری انتخابات به صورت تمام الکترونیک یا دستی مشخص شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۰ دی ۱۴۰۲
اشتباهه چون سواستفاده بیشتر میشه بخاطر اینکه زمان انتخابات سیستمی که هیبت نظارت به ثبت احوال دسترسی داشته باشه نیست و سالهای پیش هم بخاطر همین موضوع فقط شناسنامه قبول بود که مهر بخوره و یک نفر نتونه دوبار رای بده
آخرین اخبار