۲۰ درصد ثبت نام شدگان انتخابات مجلس در خراسان رضوی گرایش اصلاح طلبانه دارند

مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: براساس آنچه در بررسی صلاحیت ها مشاهده شده به صورت تقریبی اصلاح طلبان حدود ۲۰ درصد ثبت نام شدگان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان را تشکیل داده اند.

کمال سرویها گفت: هنوز در مرحله بررسی صلاحیت ها هستیم اما بقیه ثبت نام شدگان نیروهای اصولگرا، اعتدالی و افراد منفرد و مستقل هستند.

وی ادامه داد: از مجموع هزار و ۷۴۴ نفری که در خراسان رضوی برای انتخابات مجلس ثبت نام قطعی کرده اند هیات های اجرایی صلاحیت حدود ۶۰۰ نفر را احراز نکرده و یا تایید صلاحیت نشده اند.

مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: ۱۹۲ داوطلب اصولا اعتراضی به عدم تایید و یا احراز صلاحیت خود نداشتند لذا از فرایند انتخابات کنار رفتند.

سرویها افزود: اما برای ۴۰۰ نفر باقی مانده جلسه استماع برگزار کردیم و مطابق قانون وظیفه داشتیم دلایل عدم احراز و ثبت نام نشدن آنها را اعلام کنیم که به این شکل عمل شد و در این روند فرصت دادیم داوطلبان مستندات خود را ارائه کنند.

وی اضافه کرد: بسیاری از داوطلبان مدارک پنج سال فعالیت اجرایی خود را بارگزاری نکرده بودند و یا مستندات مدت زمان مسوولیت آنها به اندازه کافی نبوده است.

مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: در جریان ثبت نام ها با همه افراد با مشرب های سیاسی مواجه شدیم از عزیزان اصلاح طلب و شمار زیادی از اصولگرایان و همچنین افراد معتدل و مستقل در جریان بررسی صلاحیت ها حضور داشتند و با گرمی از آنها استقبال شد.

سرویها افزود: برخی عدم احراز صلاحیتها به دلیل این است که شناختی از داوطلبان نداریم مثلا در پرس و جو از محل کارشان مشاهده شده اطرافیان اطلاع دقیقی از سوابق فعالیت های این داوطلبان نداشته اند لذا از آنها خواسته ایم افتخارات طول زندگی کاری خود را به ما ارائه دهند.

وی ادامه داد: امید است بتوانیم از عدم احراز صلاحیت داوطلبان کم کنیم و اگر طبق قانون مشکل وجود نداشته باشد با آنها مصاحبه می کنیم تا کار پیش برود و صلاحیتشان را احراز کنیم.

مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: نتیجه بررسی صلاحیت ها نیمه دی ماه از طریق فرمانداری ها اعلام می شود و امیدواریم همه تشکل های سیاسی حضور خوبی در این بستر سیاسی داشته باشند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی از مجموع هزار و ۷۴۴ داوطلب ثبت نام شده برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان، صلاحیت هزار و ۱۲۳ داوطلب معادل ۶۴ درصد آنان توسط هیات های اجرایی انتخابات تایید شده است.

خراسان رضوی در قالب ۱۲ حوزه انتخابیه ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد و همچنین ۶ نماینده از این استان در مجلس خبرگان رهبری حضور دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال برگزار خواهد شد که تبلیغات آن از دوم اسفندماه آغاز خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار