معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی؛

صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان باید تقویت شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان باید تقویت شود. 

 اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در هشتمین شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در خصوص اختصاص اعتبار به صندوق توسعه بخش کشاورزی استان به استناد ماده (۳۱) قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور گفت: صندوق توسعه بخش کشاورزی استان از ابزار‌هایی است که خیلی از تشریفات زائد شبکه بانکی را ندارد و این کمکی برای توسعه بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه صندوق توسعه بخش کشاورزی پشتوانه ضمانتی خیلی از منابع اعتباری می‌شود، افزود: هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل منابع تسهیلاتی جهش تولید برای بخش کشاورزی اعتبار داشتیم که وقتی در چرخه صندوق توسعه بخش کشاورزی قرار گرفت به ۱۵۴ میلیارد تومان افزایش یافت.

به گفته اشرفی؛ هر منبع اعتباری در اختیار صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی قرار بگیرد پشتوانه ضمانتی در بانک‌ها برای اعطای تسهیلات بیشتر به متقاضیان در بخش کشاورزی می‌شود.

معاون اساندار اظهار کرد: در بخش کشاورزی سه هزار میلیارد تومان پرونده متقاضی برای دریافت تسهیلات وجود دارد.

او همچنین با تاکید بر استفاده از اعتبارات تملک دارایی استان برای تقویت صندوق حمایت از بخش کشاورزی، گفت: از این رو نیاز است شورا و دستگاه‌های ذیربط در افزایش سرمایه صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی استان همکاری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.