روسیه: مذاکره با غرب آری با کی‌یف نه

یک دیپلمات روسی اعلام کرد مسکو با صحنه‌گردان‌های غربی مذاکره می‌کند نه دست‌نشانده‌ها در کی‌یف.

رودیون میروشنیک، سفیر مأموریت‌های ویژه وزارت خارجه روسیه برای پیگیری جنایات اوکراین، تأیید کرد که شرایط برای آغاز گفتگو با مسکو زمانی که جاه طلبی‌های سیاسی آرام شود، مهیا خواهد شد.

 براساس گزارش تاس، میروشنیک گفت که درگیری اوکراین از طریق مذاکره با عروسک گردان‌های غربی در کی‌یف پایان خواهد یافت. وی با اشاره به اطمینان خود به این موضوع، تصریح کرد: قطعاً مذاکره خواهد شد و همه درگیری‌ها قطعاً به مذاکره ختم می‌شود، اما مذاکره البته با این دست نشانده‌ها (مقامات اوکراینی) نخواهد بود.

میروشنیک در ادامه افزود: واضح است که باید با افرادی مذاکره کرد که خودشان اعتراف می‌کنند رئیس هستند. بوریس جانسون، نخست وزیر سابق انگلیس در آن زمان، آمد (در سال ۲۰۲۲ به کی‌یف) و گفت ما مذاکره نخواهیم کرد.

 به گفته این دیپلمات، شرایط برای شروع مذاکرات لازم است که شور و شوق حامیان مالی فروکش کند و زمانی که مردم اوکراین سرانجام بفهمند که دولتی که امروز در اوکراین وجود دارد، یک دولت نیست، شرایط برای شروع مذاکرات فراهم خواهد شد.

 او گفت: همه چیز قطعا به صلح منتهی می‌شود و قطعا همه چیز به پایان خواهد رسید. اما متاسفانه در حال حاضر همه چیز خونین پیش خواهد رفت. ما در حال حاضر به این قله رسیده ایم. ما خاک اوکراین را آزاد خواهیم کرد. 

میروشنیک که سابقا نماینده جمهوری خلق لوهانسک بوده، گفت که تاکنون هیچ امکانی برای همزیستی با این دولت کی‌یف مشاهده نکرده است. 

وی اظهار داشت که در جریان مذاکرات دونباس که طی چندین سال در مینسک انجام شد، نمایندگان اوکراین عمدا از حل و فصل مسائل اجتناب کردند. «آن‌ها صرفاً برای زمان معطل مانده بودند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
آمریکا اوکراین بهشت آسا رو تبدیل کرد به جهنم سوزان
آخرین اخبار