نظامی آمریکایی:

توانایی‌های نظامی روسیه، واشنگتن و کی‌یف را مجبور به مذاکره خواهد کرد

یک افسر بازنشسته آمریکایی معتقد است که توانایی‌های نظامی روسیه، واشنگتن و کی‌یف را مجبور به مذاکره برای پایان دادن به درگیری‌ها خواهد کرد.

دانیل دیویس در کانال یوتیوب استفان گاردنر گفت: «ضدحمله اوکراین شکست خورد و حمله دیگری قطعا موفقیت آمیز نخواهد بود، زیرا ارتش روسیه نسبت به قبل قوی‌تر شده است. آن‌ها توانایی‌های صنعتی برای تولید تسلیحات بیشتر را دارند. اوکراین و آمریکا باید از طریق مذاکره به هر گونه راه حلی دست یابند.»

وی با تاکید بر اینکه هر چقدر هم که ایالات متحده به اوکراین پول بدهد کمکی به کی یف نخواهد کرد، افزود: «این منجر به پایان جنگ نمی‌شود. ما باید کار دیگری انجام دهیم و فکر می‌کنم باید به سادگی بگوییم: ما فقط برای دفاع از خود به شما اسلحه می‌دهیم و چیزی برای جنگ به شما نمی‌دهیم. هر حمله جدیدی در سال ۲۰۲۴ شکست خواهد خورد».

او توضیح داد که در این صورت اوکراین مجبور به مذاکره خواهد شد و گفت: آن‌ها می‌توانند به راه حلی سازنده دست یابند. کاری که ما به هیچ وجه نباید انجام دهیم این است که در مذاکرات پیش شرط تعیین کنیم. به نظر من اوکراین نباید به ادامه حمایت‌ها امیدوار باشد.

نشریه آلمانی بیلد گزارش داده برلین و واشنگتن در حال پیشبرد تلاش‌هایی مخفیانه برای وادار کردن ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین جهت مذاکره با روسیه هستند.

با وجود این، مقام‌های دولت اوکراین گفتگو‌های صلح با روسیه را رد می‌کنند. مقام‌های ارشد در کی‌یف از جمله زلنسکی به تازگی اذعان کرده‌اند که ضد حمله ناموفق کی‌یف در فصل تابستان باعث کاهش تمایل کشور‌های غربی برای ارسال کمک به کی‌یف شده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار